Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – 7 przydatnych rozwiązań

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – 7 przydatnych rozwiązań

Według raportu ,,E-commerce w Polsce 2020” przygotowanego przez Gemius.pl już 73% internautów dokonuje zakupów przez Internet. Z tego względu szczególnie ważne jest śledzenie nowinek w branży e-commerce jak i wdrażanie ich we własnym sklepie internetowym. Robienie zakupów online powinno być intuicyjnym i przyjemnym procesem dla każdego użytkownika. W tym artykule dowiesz się o narzędziach i aplikacjach dostępnych w eSklepie home.pl, które zwiększają szansę na sprzedaż.

---

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl. Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

---

Aplikacje wspierające sprzedaż w sklepie internetowym

Warto pamiętać, że zwiększenie ruchu na stronę internetową sklepu nie jest jedyną metodą do zwiększania sprzedaży. Co więcej – jeśli Twój sklep działa nieoptymalnie, to taki sposób pozyskiwania klientów będzie dla Ciebie kosztowny. O wiele ciekawszym rozwiązaniem jest skorzystanie z modułów, które zwiększają szansę na dodanie kolejnych produktów do koszyka w ramach jednego procesu. Z jakich aplikacji warto korzystać, aby Twoi klienci kompletowali zamówienia z większą wartością?

Sugerowane produkty „Inni kupili również”

Jedną z popularniejszych technik marketingowych jest cross-selling. Polega ona na podpowiadaniu klientowi dodatkowych, komplementarnych dóbr (przedmiotów lub usług) przy oglądanych produktach. Często dokonując zakupu sugerujemy się wyborami innych, dzięki temu np. wiemy co jest modne lub jaki dodatek dobrać do już wybranego produktu. W najpopularniejszych serwisach aukcyjnych, możemy filtrować oferty poprzez “najpopularniejsze” – co podpowiada nam jakiego wyboru dokonali inni internauci.

Analizowanie raportów, śledzenie które produkty najczęściej są kupowane w zestawie z jakimi innymi produktem może okazać się żmudne i czasochłonne. Z pomocą przychodzi aplikacja dzięki której zaoszczędzisz swój czas na śledzeniu zachowań odwiedzających Twój eSklep.

Aplikacja Inni kupili również, wyświetlana pod kartą produktu
Przykładowe zastosowanie modułu „Inni kupili również” pod kartą produktu.

Inni kupili również to aplikacja, która na bieżąco zbiera informację odnośnie tego jakie produkty wybierają użytkownicy w ramach jednego zakupu. Narzędzie monitoruje zakupy klientów już od momentu uruchomienia, a następnie samodzielnie tworzy między nimi powiązania. Dzięki wspomnianym powiązaniom na karcie danego produktu wyświetlą się  dodatkowe, sugerowane przedmioty widniejące pod opisem jako “Inni kupili również”. Wspomniana aplikacja została utworzona, aby zwiększyć wartość koszyka klienta.

Sprawdź jak działa przykładowa aplikacja „Inni kupili również”.

Sklep na Facebooku

WAŻNE – Meta, czyli właściciel Facebooka i Instagrama, poinformowała, że 10 sierpnia wycofa funkcję darmowych sklepów na Facebooku. Jeżeli czytasz ten artykuł i myślisz o skorzystaniu z tej funkcji, zapoznaj się z naszym artykułem na temat alternatyw dla Facebook Shops.

Social media udostępniają jeden z lepszych (jak i nie najlepszy) sposób komunikowania się z pożądaną grupą odbiorców. Do tego posiadanie konta na Facebooku, Instagramie, YouTube czy Tweeterze bardzo często jest darmowe, a płatności dotyczą najczęściej działań reklamowych.

Strona na Facebooku czy też profil na Instagramie nie tylko pozwala na budowanie marki i jej wizerunku, ale również społeczności wokół niej. Gdy posiadasz już grupę odbiorców, możesz wzbogacić swój fanpage o odrębną zakładkę w której umieścisz sklep internetowy. Jedną z oferowanych w home.pl aplikacji jest Sklep na Facebooku. Narzędzie działa na prostej zasadzie – odwzorowuje wygląd Twojego eSklepu na najpopularniejszym portalu społecznościowym i to zupełnie za darmo.

Dodatkowo w samym eSklepie możesz ułatwić kontakt klientom poprzez udostępnienie im chatu obsługiwanego na żywo za pomocą Messengera.

Sklep internetowy na Facebooku
Dodatkowa zakładka na Facebooku, w której wyświetlane są produkty ze sklepu internetowego to dobry pomysł na zwiększenie sprzedaży.

FreshMail – Integracja Pro

Newslettery cieszą się niesłabnącą popularnością i są ważnym kanałem komunikacji między sklepem, a klientami. Jest to forma reklamy, skierowana bezpośrednio do użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę zostawiających swój adres e-mail. Subskrybenci chcą być na bieżąco z nowościami, promocjami jak i wyprzedażami w Twojej ofercie – warto o tym pamiętać!

Skuteczność newsletterów uzależniona jest od wielu czynników, ale jeden element jest bardzo ważny – personalizacja. Dobór odpowiedniego komunikatu np. ze względu na miejsce zamieszkania, płeć lub imię klienta ma bardzo duże znaczenie przy skuteczności mailingu.

Tworzenie regularnych newsletterów może się wydać czasochłonne. W sieci znajdziesz jednak wiele narzędzi, które automatyzują i uproszczają ten proces. Jednym z nich jest FreshMail, który zawiera gotowe szablony do wysyłki email.

Mailing do klientów sklepu internetowego
Przykładowy email z ofertą promocyjną.

Istotną zaletą samego FreshMaila jest szerokie zastosowanie – to profesjonalne narzędzie, z którego korzystają małe i duże firmy. Aplikacja umożliwia wykonanie testowej wysyłki, a także szereg narzędzi analitycznych, badających skuteczność wiadomości email tj. kliknięcia, otwarcia i wiele innych.

Jeśli posiadasz już konto w systemie FreshMail- pobierz aplikacje, dzięki której połączysz swój sklep internetowy z tym narzędziem. FreshMail Integrcja Pro to integracja dwustronna, która na bieżąco przesyła adresy e-mail nowych subskrybentów i aktualizuje bazę kontaktów.

Dodatki w koszyku (Hot Basket)

Proponowanie dodatkowych produktów “przy kasie” jest od wielu lat znane w sprzedaży stacjonarnej np. w popularnych marketach i drogeriach. Nie bez powodu takie procedury są standardem. To ostatni moment, aby zwiększyć wartość koszyka klienta w trakcie finalizacji zakupów. Jeśli zastanawiałeś się, czy podobny proces możesz wprowadzić w sklepie internetowym, odpowiedź może być jedna – tak!

Gorąca promocja - Hot Basket w sklepie internetowym

Aplikacja Hot Basket działa jako system rekomendacji i propozycji dodatkowych produktów lub usług już na etapie podsumowania zamówienia. Dzięki niej wyróżnisz wybrany produkt po wyświetleniu przez użytkownika strony z zawartością koszyka. Jako administrator sklepu masz pełną kontrolę nad tym, co konkretnie zostanie zaproponowane na tym etapie zakupów:

  • ozdobne opakowanie,
  • rozszerzoną gwarancję,
  • dodatkowe ubezpieczenie,
  • produkt w promocji,
  • dostawę w weekend.

Sprawdź, jak skonfigurować Hot Basket w eSklepie home.pl za pomocą kilku kliknięć myszą.

Automatyczne kupony rabatowe

Nic tak nie zachęca ludzi do dokonywania szybkich zakupu jak promocje. Co prawda obniżając ceny poszczególnego asortymentu zarobimy na nim mniej, ale z drugiej strony atrakcyjne ceny mogą zachęcić klientów do większych i częstszych zakupów.

Istotny jest tutaj również sposób zakomunikowania o aktualnej promocji. Odnosząc się do omawianych wcześniej aplikacji możesz skorzystać z portalów społecznościowych oraz newsletterów. Panel sklepu internetowego na platformie home.pl poszerza zakres udzielanych rabatów o dodatkowe możliwości np. obniżanie cen wybranym produktom, dedykowane kupony rabatowe, progi cenowe, programy lojalnościowe lub zniżki indywidualne.

  • Kupony rabatowe – aby klient mógł z nich skorzystać, musi spełnić pewne warunki tj. minimalna wartość zamówienia. Kupon rabatowy zawiera kod, który aktywuje naliczony rabat przy zakupie. Możemy go wysłać wybranej grupie subskrybentów, umieścić w formie baneru reklamowego w eSklepie bądź wydrukować i dodać do paczki wysyłanej do klienta.
  • Progi rabatowe określamy na podstawie wartości zamówień, od których przyznawany jest wyznaczony rabat kwotowy lub procentowy. Przykładowo możesz ustawić w sklepie rabat 5% dodaniu do koszyka zakupów o wartości przekraczającej 100 zł. Po uzyskaniu 200 zł w koszyku klient może otrzymać automatycznie 10% rabatu itd.
  • Indywidualne rabaty – Twój sklep jest odwiedzany regularnie przez tych samych użytkowników? Nagrodź ich za lojalność lub polecanie usług! Indywidualne, dostępne tylko dla konkretnej osoby kody rabatowe to dobry pomysł, ale uzyskać większą liczbę klientów z polecenia.

Automatyczne kupony rabatowe to aplikacja, która samodzielnie wysyła klientom kupony z ustalonym wcześniej rabatem w momencie, gdy ten wykona daną czynność lub spełni warunek.

Więcej informacji odnośnie tej aplikacji znajdziesz w artykule:

Narzędzia Google, które wspierają sprzedaż

Narzędzia Google tj. Analytics i Google Ads są nieodłącznym elementem każdego marketingowca, który chce zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Korzystanie z obu rozwiązań jest komplementarne tzn. obie aplikacje mogą działać niezależnie, ale dopiero uruchomione razem dają szerszy pogląd na to, co dzieje się w naszym sklepie online i jaki ruch na stronę pochodzi z działań reklamowych.

Zapoznaj się ze szczegółami Google Analytics i Google Ads w dodatkowych artykułach:

Aby zintegrować Google Analytics z eSklepem wystarczy, że skorzystasz z zakładki Dodatki i integracje – Inne integracje.

Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy krok po kroku przeanalizują wszystkie, dostępne możliwości i przyśpieszą Twój start ze sprzedażą online: