Marketing

Jak zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w sklepie internetowym – 7 przydatnych rozwi膮za艅

Wed艂ug raportu ,,E-commerce w Polsce 2020鈥 przygotowanego przez Gemius.pl ju偶 73% internaut贸w dokonuje zakup贸w przez Internet. Z tego wzgl臋du szczeg贸lnie wa偶ne jest 艣ledzenie nowinek w bran偶y e-commerce jak i wdra偶anie ich we w艂asnym sklepie internetowym. Robienie zakup贸w online powinno by膰 intuicyjnym i przyjemnym procesem dla ka偶dego u偶ytkownika. W tym artykule dowiesz si臋 o narz臋dziach i aplikacjach dost臋pnych w eSklepie home.pl, kt贸re zwi臋kszaj膮 szans臋 na sprzeda偶.

Aplikacje wspieraj膮ce sprzeda偶 w sklepie internetowym

Warto pami臋ta膰, 偶e zwi臋kszenie ruchu na stron臋 internetow膮 sklepu nie jest jedyn膮 metod膮 do zwi臋kszania sprzeda偶y. Co wi臋cej – je艣li Tw贸j sklep dzia艂a nieoptymalnie, to taki spos贸b pozyskiwania klient贸w b臋dzie dla Ciebie kosztowny. O wiele ciekawszym rozwi膮zaniem jest skorzystanie z modu艂贸w, kt贸re zwi臋kszaj膮 szans臋 na dodanie kolejnych produkt贸w do koszyka w ramach jednego procesu. Z jakich aplikacji warto korzysta膰, aby Twoi klienci kompletowali zam贸wienia z wi臋ksz膮 warto艣ci膮?

Sugerowane produkty “Inni kupili r贸wnie偶”

Jedn膮 z popularniejszych technik marketingowych jest cross-selling. Polega ona na podpowiadaniu klientowi dodatkowych, komplementarnych d贸br (przedmiot贸w lub us艂ug) przy ogl膮danych produktach. Cz臋sto dokonuj膮c zakupu sugerujemy si臋 wyborami innych, dzi臋ki temu np. wiemy co jest modne lub jaki dodatek dobra膰 do ju偶 wybranego produktu. W najpopularniejszych serwisach aukcyjnych, mo偶emy filtrowa膰 oferty poprzez 鈥渘ajpopularniejsze鈥 – co podpowiada nam jakiego wyboru dokonali inni internauci.

Analizowanie raport贸w, 艣ledzenie kt贸re produkty najcz臋艣ciej s膮 kupowane w zestawie z jakimi innymi produktem mo偶e okaza膰 si臋 偶mudne i czasoch艂onne. Z pomoc膮 przychodzi aplikacja dzi臋ki kt贸rej zaoszcz臋dzisz sw贸j czas na 艣ledzeniu zachowa艅 odwiedzaj膮cych Tw贸j eSklep.

Aplikacja Inni kupili r贸wnie偶, wy艣wietlana pod kart膮 produktu
Przyk艂adowe zastosowanie modu艂u “Inni kupili r贸wnie偶” pod kart膮 produktu.

Inni kupili r贸wnie偶 to aplikacja, kt贸ra na bie偶膮co zbiera informacj臋 odno艣nie tego jakie produkty wybieraj膮 u偶ytkownicy w ramach jednego zakupu. Narz臋dzie monitoruje zakupy klient贸w ju偶 od momentu uruchomienia, a nast臋pnie samodzielnie tworzy mi臋dzy nimi powi膮zania. Dzi臋ki wspomnianym powi膮zaniom na karcie danego produktu wy艣wietl膮 si臋  dodatkowe, sugerowane przedmioty widniej膮ce pod opisem jako 鈥淚nni kupili r贸wnie偶鈥. Wspomniana aplikacja zosta艂a utworzona, aby zwi臋kszy膰 warto艣膰 koszyka klienta.

Sprawd藕 jak dzia艂a przyk艂adowa aplikacja “Inni kupili r贸wnie偶”.

Sklep na Facebooku

Social media udost臋pniaj膮 jeden z lepszych (jak i nie najlepszy) spos贸b komunikowania si臋 z po偶膮dan膮 grup膮 odbiorc贸w. Do tego posiadanie konta na Facebooku, Instagramie, YouTube czy Tweeterze bardzo cz臋sto jest darmowe, a p艂atno艣ci dotycz膮 najcz臋艣ciej dzia艂a艅 reklamowych.

Strona na Facebooku czy te偶 profil na Instagramie nie tylko pozwala na budowanie marki i jej wizerunku, ale r贸wnie偶 spo艂eczno艣ci wok贸艂 niej. Gdy posiadasz ju偶 grup臋 odbiorc贸w, mo偶esz wzbogaci膰 sw贸j fanpage o odr臋bn膮 zak艂adk臋 w kt贸rej umie艣cisz sklep internetowy. Jedn膮 z oferowanych w home.pl aplikacji jest Sklep na Facebooku. Narz臋dzie dzia艂a na prostej zasadzie – odwzorowuje wygl膮d Twojego eSklepu na najpopularniejszym portalu spo艂eczno艣ciowym i to zupe艂nie za darmo.

Dodatkowo w samym eSklepie mo偶esz u艂atwi膰 kontakt klientom poprzez udost臋pnienie im chatu obs艂ugiwanego na 偶ywo za pomoc膮 Messengera.

Sklep internetowy na Facebooku
Dodatkowa zak艂adka na Facebooku, w kt贸rej wy艣wietlane s膮 produkty ze sklepu internetowego to dobry pomys艂 na zwi臋kszenie sprzeda偶y.

FreshMail – Integracja Pro

Newslettery ciesz膮 si臋 nies艂abn膮c膮 popularno艣ci膮 i s膮 wa偶nym kana艂em komunikacji mi臋dzy sklepem, a klientami. Jest to forma reklamy, skierowana bezpo艣rednio do u偶ytkownik贸w, kt贸rzy wyrazili na to zgod臋 zostawiaj膮cych sw贸j adres e-mail. Subskrybenci chc膮 by膰 na bie偶膮co z nowo艣ciami, promocjami jak i wyprzeda偶ami w Twojej ofercie – warto o tym pami臋ta膰!

Skuteczno艣膰 newsletter贸w uzale偶niona jest od wielu czynnik贸w, ale jeden element jest bardzo wa偶ny – personalizacja. Dob贸r odpowiedniego komunikatu np. ze wzgl臋du na miejsce zamieszkania, p艂e膰 lub imi臋 klienta ma bardzo du偶e znaczenie przy skuteczno艣ci mailingu.

Tworzenie regularnych newsletter贸w mo偶e si臋 wyda膰 czasoch艂onne. W sieci znajdziesz jednak wiele narz臋dzi, kt贸re automatyzuj膮 i uproszczaj膮 ten proces. Jednym z nich jest FreshMail, kt贸ry zawiera gotowe szablony do wysy艂ki email.

Mailing do klient贸w sklepu internetowego
Przyk艂adowy email z ofert膮 promocyjn膮.

Istotn膮 zalet膮 samego FreshMaila jest szerokie zastosowanie – to profesjonalne narz臋dzie, z kt贸rego korzystaj膮 ma艂e i du偶e firmy. Aplikacja umo偶liwia wykonanie testowej wysy艂ki, a tak偶e szereg narz臋dzi analitycznych, badaj膮cych skuteczno艣膰 wiadomo艣ci email tj. klikni臋cia, otwarcia i wiele innych.

Je艣li posiadasz ju偶 konto w systemie FreshMail- pobierz aplikacje, dzi臋ki kt贸rej po艂膮czysz sw贸j sklep internetowy z tym narz臋dziem. FreshMail Integrcja Pro to integracja dwustronna, kt贸ra na bie偶膮co przesy艂a adresy e-mail nowych subskrybent贸w i aktualizuje baz臋 kontakt贸w.

Wi臋cej informacji odno艣nie tej aplikacji znajdziesz w artykule:

Dodatki w koszyku (Hot Basket)

Proponowanie dodatkowych produkt贸w 鈥減rzy kasie鈥 jest od wielu lat znane w sprzeda偶y stacjonarnej np. w popularnych marketach i drogeriach. Nie bez powodu takie procedury s膮 standardem. To ostatni moment, aby zwi臋kszy膰 warto艣膰 koszyka klienta w trakcie finalizacji zakup贸w. Je艣li zastanawia艂e艣 si臋, czy podobny proces mo偶esz wprowadzi膰 w sklepie internetowym, odpowied藕 mo偶e by膰 jedna – tak!

Gor膮ca promocja - Hot Basket w sklepie internetowym

Aplikacja Hot Basket dzia艂a jako system rekomendacji i propozycji dodatkowych produkt贸w lub us艂ug ju偶 na etapie podsumowania zam贸wienia. Dzi臋ki niej wyr贸偶nisz wybrany produkt po wy艣wietleniu przez u偶ytkownika strony z zawarto艣ci膮 koszyka. Jako administrator sklepu masz pe艂n膮 kontrol臋 nad tym, co konkretnie zostanie zaproponowane na tym etapie zakup贸w:

  • ozdobne opakowanie,
  • rozszerzon膮 gwarancj臋,
  • dodatkowe ubezpieczenie,
  • produkt w promocji,
  • dostaw臋 w weekend.

Sprawd藕, jak skonfigurowa膰 Hot Basket w eSklepie home.pl za pomoc膮 kilku klikni臋膰 mysz膮.

Automatyczne kupony rabatowe

Nic tak nie zach臋ca ludzi do dokonywania szybkich zakupu jak promocje. Co prawda obni偶aj膮c ceny poszczeg贸lnego asortymentu zarobimy na nim mniej, ale z drugiej strony atrakcyjne ceny mog膮 zach臋ci膰 klient贸w do wi臋kszych i cz臋stszych zakup贸w.

Istotny jest tutaj r贸wnie偶 spos贸b zakomunikowania o aktualnej promocji. Odnosz膮c si臋 do omawianych wcze艣niej aplikacji mo偶esz skorzysta膰 z portal贸w spo艂eczno艣ciowych oraz newsletter贸w. Panel sklepu internetowego na platformie home.pl poszerza zakres udzielanych rabat贸w o dodatkowe mo偶liwo艣ci np. obni偶anie cen wybranym produktom, dedykowane kupony rabatowe, progi cenowe, programy lojalno艣ciowe lub zni偶ki indywidualne.

  • Kupony rabatowe 鈥 aby klient m贸g艂 z nich skorzysta膰, musi spe艂ni膰 pewne warunki tj. minimalna warto艣膰 zam贸wienia. Kupon rabatowy zawiera kod, kt贸ry aktywuje naliczony rabat przy zakupie. Mo偶emy go wys艂a膰 wybranej grupie subskrybent贸w, umie艣ci膰 w formie baneru reklamowego w eSklepie b膮d藕 wydrukowa膰 i doda膰 do paczki wysy艂anej do klienta.
  • Progi rabatowe okre艣lamy na podstawie warto艣ci zam贸wie艅, od kt贸rych przyznawany jest wyznaczony rabat kwotowy lub procentowy. Przyk艂adowo mo偶esz ustawi膰 w sklepie rabat 5% dodaniu do koszyka zakup贸w o warto艣ci przekraczaj膮cej 100 z艂. Po uzyskaniu 200 z艂 w koszyku klient mo偶e otrzyma膰 automatycznie 10% rabatu itd.
  • Indywidualne rabaty 鈥 Tw贸j sklep jest odwiedzany regularnie przez tych samych u偶ytkownik贸w? Nagrod藕 ich za lojalno艣膰 lub polecanie us艂ug! Indywidualne, dost臋pne tylko dla konkretnej osoby kody rabatowe to dobry pomys艂, ale uzyska膰 wi臋ksz膮 liczb臋 klient贸w z polecenia.

Automatyczne kupony rabatowe to aplikacja, kt贸ra samodzielnie wysy艂a klientom kupony z ustalonym wcze艣niej rabatem w momencie, gdy ten wykona dan膮 czynno艣膰 lub spe艂ni warunek.

Wi臋cej informacji odno艣nie tej aplikacji znajdziesz w artykule:

Narz臋dzia Google, kt贸re wspieraj膮 sprzeda偶

Narz臋dzia Google tj. Analytics i Google Ads s膮 nieod艂膮cznym elementem ka偶dego marketingowca, kt贸ry chce zwi臋kszy膰 sprzeda偶 w swoim sklepie internetowym. Korzystanie z obu rozwi膮za艅 jest komplementarne tzn. obie aplikacje mog膮 dzia艂a膰 niezale偶nie, ale dopiero uruchomione razem daj膮 szerszy pogl膮d na to, co dzieje si臋 w naszym sklepie online i jaki ruch na stron臋 pochodzi z dzia艂a艅 reklamowych.

Zapoznaj si臋 ze szczeg贸艂ami Google Analytics i Google Ads w dodatkowych artyku艂ach:

Aby zintegrowa膰 Google Analytics z eSklepem wystarczy, 偶e skorzystasz z zak艂adki Dodatki i integracje – Inne integracje.

Chcesz za艂o偶y膰 sklep internetowy, ale nie wiesz od czego zacz膮膰? Skontaktuj si臋 z naszymi specjalistami, kt贸rzy krok po kroku przeanalizuj膮 wszystkie, dost臋pne mo偶liwo艣ci i przy艣piesz膮 Tw贸j start ze sprzeda偶膮 online:

home.pl wspiera rozw贸j firm w Internecie

home.pl jest najwi臋kszym w Polsce dostawc膮 us艂ug internetowych dla klient贸w biznesowych i indywidualnych. Jako cz艂onek globalnej grupy United Internet firma jest liderem bran偶y r贸wnie偶 w Europie.

#wspieramyrozw贸jfirm