Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Co zamiast Shopee? – jak przenieść produkty do własnego sklepu

Co zamiast Shopee? – jak przenieść produkty do własnego sklepu

Nagła wiadomość o zamknięciu – z dnia na dzień – Shopee zaskoczyła i poruszyła sprzedawców, prowadzących swój biznes w ramach tej platformy. Po 13 stycznia 2023 roku klienci mają już możliwości dokonywania zakupów, a to z kolei budzi u Wielu sprzedawców pytania – co zamiast Shopee? Co dalej ze sprzedażą? Dowiedz się, jak szybko przenieść swój biznes na własny sklep. 

Shopee szturmem próbowało zdobyć polski rynek e-commerce, stawiając się jako wielkiego konkurenta dla platformy Allegro. Ciężko było nie natknąć się na ich reklamę – charakterystyczne piosenki (oparte a słynnym hicie „Baby Shark„) zostawały w głowie na długo.

Niestety nie tak długo, jak sama platforma. 12 stycznia 2023 r. Shopee ogłosiło, że platforma kończy działalność i zamówienia można będzie na niej składać do 13 stycznia 2023 r. do godziny 23:59. Warto dodać, że platforma działała w Polsce od września 2021 r.

Shopee kończy działalność - komunikat firmy
Komunikat firmy Shopee na stronie internetowej.

Co wybrać zamiast Shopee? 

Nagła informacja o zamknięciu Shopee dotknęła przede wszystkim sprzedawców, dla których platforma była kluczowym źródłem zysków. Co dalej z ich biznesem? Taka decyzja z pewnością nie była powodem do uśmiechu dla osób parających się e-handlem. Ale nie muszą one stać na straconej pozycji – mogą przenieść ofertę na własny sklep internetowy.

W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie sklep internetowy w abonamencie, oparty na silniku SaaS (Software as Service) – rodzaj oprogramowania jako usługi, takim jak sklep Sellastik. Dlaczego? Bo jest proste w obsłudze, gotowe do użycia, nie pobiera prowizji od sprzedaży i pozwala na szybkie wprowadzenie produktów za pomocą odpowiedniego pliku.

Obawiasz się, że zarządzanie sklepem może okazać się zbyt trudne?

Nic bardziej mylnego – główna zaletą sklepu w modelu SaaS jest jego łatwa obsługa. Wraz zakupem usługi otrzymujesz dostęp do panelu, w którym w łatwy sposób możesz dodać produkty, obsługiwać zamówienia i zmienić wygląd za pomocą gotowych szablonów graficznych.

W ramach usługi sklep Sellastik w home.pl otrzymujesz też gotowe funkcjonalności związane z elektronicznymi płatnościami i przesyłkami. W ten sposób zaoszczędzisz sporo czasu na podpisywaniu umów z dodatkowymi operatorami. 

Dlaczego warto uruchomić własny sklep dzięki Sellastik w home.pl? 

Budujesz własny sklep internetowy i przestajesz być zależny od platform typu marketplace – od tego czy się przypadkiem nie zamknie (jak Shopee) i o ile wzrośnie prowizja od sprzedaży. Nie będziesz jednym z setek tysięcy sprzedawców, oferujących ten sam produkt, o którym klient pomyśli w kategorii „Kupiłem to na Allegro” zamiast „Kupiłem to u Pana Marka” lub „Kupiłem to w sklepie Rowerowy Świat”.

Staniesz się niezależnym sprzedawcą z nazwy, z własnym adresem w sieci i sklepem, do którego może wracać Twój klient – takim, który pracuje na wizerunek swojej marki. 

Prowadząc własny sklep zaoszczędzisz masz jeszcze jeden atut – nie będziesz płacił prowizji od sprzedaży, a to główna bolączka przedsiębiorców sprzedających na platformach typu marketplace. Możesz też skorzystać z wielu atrakcyjnych usług dla e-commerce, przygotowanych w ramach oferty partnerskiej home.pl tj. usługi regulaminu sklepu internetowego lub BDO.

Zamknięcie Shopee – co dalej?

Niespodziewane ogłoszenie zamknięcia platformy Shopee w Polsce to tylko kolejny dowód na to, że warto dywersyfikować kanały sprzedaży, przy jednoczesnym inwestowaniu we własny e-sklep. Jeżeli prowadziłeś sprzedaż tylko za pośrednictwem Shopee, to z dnia na dzień (podobnie jak około 60 tys. sprzedawców) straciłeś swoje źródło dochodu.

Wielokanałowa sprzedaż jest dzisiaj kluczem nie tylko do zachowania stabilnej pozycji na rynku, ale również minimalizacji ryzyka, że jedna z platform zmieni zasady gry i ograniczy Twoje pole działania. I to praktycznie od razu po wejściu decyzji w życie.

Korzystając ze sklepu w internecie masz większą kontrolę nad tym, gdzie sprzedajesz i jakie zyski posiadasz. Twoja oferta pojawi się w social mediach tj. Facebook i Instagram (a także na coraz popularniejszym TikToku) oraz znanych marketplace’ach, jak Allegro, Empik, OLX, Amazon, eBay. To sprawia, że Twój biznes ma większą siłę dotarcia do różnych użytkowników. I nie potrzebujesz do tego wielu narzędzi.

Przeczytaj również:

Czym jest Dyrektywa Omnibus?
Jak uruchomić sklep w modelu drophipping
Jak rozpocząć sprzedaż w ramach własnej marki odzieżowej
Jak sprzedawać w internecie – krok po kroku