Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Modernizacja strony internetowej – dlaczego warto to zrobić?

Modernizacja strony internetowej – dlaczego warto to zrobić?

Jeżeli przeglądasz swoją stronę internetową i czujesz, że odstaje ona estetyką od serwisu konkurencji – to dobry moment na jej modernizację. Na czym polega ten proces i z jakim kosztem się wiąże? Zapoznaj się z poniższym poradnikiem, w którym opisaliśmy podstawowe powody stojące za modernizacją.

Na czym polega modernizacja strony internetowej?

To działanie, którego efektem jest zmiana kodu posiadanej już strony internetowej w taki sposób, aby posiadała ona nowe funkcjonalności lub wygląd, z jednoczesnym zachowaniem opublikowanej już wcześniej treści.

Modernizacja może przybrać różny rozmiar – od modyfikacji pojedynczego elementu, po obszerną zmianę całego designu witryny. W niektórych przypadkach polega także na dostosowaniu strony do aktualnych standardów prawnych (np. wynikających z użycia plików ciasteczek) oraz zapewnieniu bezpieczeństwa. W tym drugim aspekcie może dojść nie tylko do aktualizacji oprogramowania, co do zaprogramowania całej strony na nowo, z użyciem bardziej nowoczesnych aplikacji.

Chcesz wiedzieć więcej o modernizacji swojej strony? Napisz do nas przez formularz – wykonamy dla Ciebie analizę witryny.

Modernizacja strony internetowej z przykładowym szablonem dla klubu fitness.
Przykład szablonu strony internetowej klubu fitness.

Kiedy warto modernizować stronę WWW?

Decyzja o odświeżeniu strony powinna być podjęta z pewnym wyprzedzeniem, ponieważ taka praca może trwać kilka dni, a nawet tygodni. Do najczęstszych powodów, które przyczyniają się do modernizacji, należą:

  • archaiczny wygląd – jeśli stronę stworzono kilkanaście lat temu, to nie spełnia ona nowoczesnych standardów. Jej design będzie mało zachęcający dla użytkowników.
  • brak wersji mobilnej – sygnałem jest także niedostosowana do smartfonów strona, która po uruchomieniu wymaga od użytkownika „przybliżenia” palcem niemal każdego tekstu czy zdjęcia. To praktycznie niszczy pozytywne doświadczenie po trafieniu na stronę z wyszukiwarki Google.
  • brak ważnej funkcjonalności – wraz z rozwojem firmy może pojawić się potrzeba, która wymagać będzie dodania na stronę konkretnego elementu. Na przykład jeśli zatrudnisz zespół handlowców, dobrym pomysłem jest dodanie chata lub ikony z opcją zamówienia rozmowy telefonicznej.
  • rozwój technologiczny – często samym powodem, dla którego modernizujemy stronę internetową jest po prostu dostęp do lepszej technologii. Na przykład takim krokiem jest rezygnacja ze stron opartych na plikach HTML i przejście WordPressa.
  • nowa komunikacja wizualna – firma zmieniająca swój styl graficzny powinna zadbać o to, aby strona internetowa również dostosowała się do tej rewolucji. Na przykład stworzenie firmowego logo może być takim powodem, dla którego modernizacja będzie konieczna.
  • powolne działanie, ładowanie – wolno działająca strona nie sprzyja pozyskiwaniu klientów, a powodów dla których witryna nie ładuje się w mgnieniu oka może być wiele, włącznie z wadliwie funkcjonującym kodem. Optymalizacja jest wówczas niezbędna.

Jak modernizować stronę szybko i sprawnie?

Nie zawsze właściciel strony lub sam przedsiębiorca będzie wiedział, jak zacząć pracę nad modernizacją. Dlatego w pierwszym kroku warto skonsultować taką decyzję z informatykiem, webdesignerem lub specjalistą od tworzenia stron internetowych.

Jest to o tyle ważne, ponieważ wykonają oni dla Ciebie prosty audyt, który wykaże, czego potrzebuje Twoja aktualna strona WWW. Zaproponują oni również stosowne rozwiązania, wynikające z Twoich potrzeb. Pamiętaj jednak, że hasło „chcę, aby wyglądała ładnie” nie będzie zawsze zrozumiałe, bo kwestia estetyki jest mocno subiektywna.

Czy każda strona internetowa może być modernizowana? Teoretycznie tak, w praktyce jednak serwis stworzony za pomocą kreatora posiada bardzo ograniczone możliwości, wynikające ze specyfikacji technicznej. Kreatory to narzędzia, których obsługa nie wymaga wiedzy o programowaniu. Każdy użytkownik może w nich wykonać zmiany samodzielnie (oczywiście w oparciu o dostępne w kreatorze opcje).

Aby modernizacja przebiegła szybko i profesjonalnie, przygotuj ważne informacje dla osoby wykonującej zlecenie:

  • dostęp do zaplecza strony – login i hasło, które umożliwi weryfikacją techniczną strony
  • materiały graficzne – jak najszybsze dostarczenie zdjęć i innych elementów znacząco wpływa na szybkość realizacji
  • dostępy do usług firm trzecich – jeśli modernizacja dotyczy wprowadzenia jakiejś funkcji opartej zewnętrzny kod, potrzebny będzie dostęp do tej usługi

Ile kosztuje modernizacja strony internetowej?

Podanie konkretnej ceny bez wykonania podstawowego audytu nie jest możliwe. Modernizacja strony internetowej może kosztować kilkadziesiąt, kilkaset, jak również kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od zakresu potrzebnych prac. Najdroższe są zazwyczaj obszerne modyfikacje wynikające ze zmiany technologii (np. przejście na oprogramowanie CMS typu WordPress) lub wyglądu całej witryny.

W niektórych przypadkach prace techniczne wymagać będą stworzenia strony praktycznie od nowa, włącznie ze skopiowaniem tekstów ze starej wersji. W lepszym oszacowaniu kosztów pomoże Ci nasz poradnik o kosztach budowy stron internetowych. Przykładowe wyceny zostały oparte na rzeczywistych projektach, z którymi mieliśmy do czynienia w przeszłości.

Posiadasz starą stronę internetową i chcesz tchnąć w nią nowe życie? Skontaktuj się z nami poprzez formularz: