Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak sprzedawać meble w internecie?

Jak sprzedawać meble w internecie?

Lokalny, mały zakład stolarski, który produkuje meble na zamówienie może oprzeć się kryzysowi, jaki nawiedził w ostatnich latach branżę meblarską. Największe zakłady produkcyjne zmagają się z gorszą koniunkturą i wyższymi kosztami, ale nie oznacza to, iż zainteresowanie produktami do wyposażenia domu maleje. Wg raportu Gemius “Ecommerce w Polsce 2024” meble należą do często poszukiwanych produktów w sieci – robi tak 38% zakupoholików. Jak wykorzystać tę szansę i zacząć sprzedawać je przez internet, a następnie rozwinąć swój lokalny, meblarski biznes?

Jak efektywnie sprzedawać używane meble?

Mały meblarski zakład może produkować ręcznie własne meble, jak i sprzedawać używane, aczkolwiek zregenerowane przedmioty do wyposażenia domu. W tym drugim przypadku istnieje kilka dróg do pozyskania klientów.

Sprzedaż przez Allegro Lokalnie lub OLX

Popularne serwisy marketplace z ofertami pochodzącymi od osób fizycznych to sprawdzone rozwiązanie na pozbycie się nadmiaru zalegającego sprzętu lub odsprzedaż zregenerowanych elementów wnętrz. Łatwość dostępu i wielomilionowa baza odbiorców sprawia, że zarabianie na sprzedaży wiekowych mebli jest jak najbardziej realne.

Jakie są wady takiego pomysłu? Z pewnością należy liczyć się z tym, że praktycznie każdy potencjalny klient będzie próbował obniżyć cenę wyjściową produktu.

Świat Allegro Lokalnie i OLX jest pełen przykładów długich negocjacji z kupującymi, aby zbić kwotę nawet o kilka złotych. Pytania i i prośby typu “wezmę za darmo i mogę podjechać wieczorem po odbiór” też należy w to wliczyć

Meble na targach, kiermaszach i jarmarkach

Wydarzenia kulturalne w okolicy lub typowe pchle targi są świetną okazją do wystawienia na sprzedaż używanych mebli. W takim uroczystościach biorą udział często rzeczoznawcy poszukujący ciekawych propozycji do wyposażenia wnętrza lub do odrestaurowania rękodzielniczych perełek.

Dużym wyzwaniem może jednak okazać się zdobycie odpowiedniego, wyeksponowanego i pojemnego miejsca na prezentację produktu, dlatego też najczęściej spotykamy się tam ze sprzedażą tzw. drobnicy o małych gabarytach. Trudno bowiem na kilkumetrowym stoisku ustawić szafę lub drewniany kredens.

Własny sklep internetowy

Jeśli kolekcjonujesz lub skupujesz używane meble do odświeżenia lub sprzedaży i chcesz przy tym mieć większą kontrolę nad ceną (oraz marżą), to dobrym pomysłem jest uruchomienie własnego sklepu internetowego.

Internetowe sklepy meblarskie mogą oferować zarówno stary, używany sprzęt do wyposażenia domu, jak również dzieła wykonane własnoręcznie. Zakładając taki sklep (zrobisz to tanio i szybko tutaj) możesz liczyć na większą niezależność.

Korzyść? Kontrolujesz wtedy marżę i oferujesz bardziej wygodną ścieżkę zakupu niż wiadomość prywatna na Messengerze lub Instagramie.

Jak sprzedawać meble produkowane własnoręcznie?

Prowadzenie zakładu meblarskiego w domu, garażu lub wynajętej przestrzeni sprawia, że masz więcej możliwości w dostarczaniu ciekawych, designerskich mebli produkowanych seryjnie lub na zamówienie. To właśnie spersonalizowanie produktu sprawia, że klienci chętnie po niego sięgają.

Przykładem takiej sprzedaży jest pomysł marki „Tylko”, która w 2023 roku przyznała, że ponad 94% produkowanych mebli dla klientów jest niepowtarzalna, dostosowana do wymogów zamówienia.

Rękodzielnictwo i oryginalność w branży meblarskiej jest więc w cenie, ponieważ kolekcjonerzy lub entuzjaści sztuki chcą mieć w posiadaniu coś unikalnego. Niektórzy wręcz traktują to jako inwestycję na dalszą przyszłość. Dlatego też już na tym etapie, jako stolarz, lepiej zdecydować się na sprzedaż internetową za pomocą własnego sklepu.

Działalność nierejestrowana czy firma?

Sprzedaż internetowa jest możliwa na 2 sposoby – poprzez działalność nierejestrowaną oraz rejestrowaną. Czym się od siebie różnią?

W przypadku działalności nierejestrowanej sprzedaż internetową trzeba traktować jako dodatkowy, osobny zarobek, który w skali miesiąca nie może przekroczyć 75% kwoty minimalnego wynagrodzenia.

Nie musisz w tym przypadku rejestrować firmy, aczkolwiek pamiętaj o wprowadzonej dyrektywie DAC7. Jeśli będziesz korzystać z popularnych serwisów sprzedażowych, to mają one obowiązek monitorować sprzedawców, którzy osiągają 30 transakcji miesięcznie lub przekraczają przychód 2 tysięcy Euro z takiej sprzedaży.

Działalność rejestrowana wymaga założenia firmy, na przykład w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Taka formuła, oprócz dodanych obowiązków księgowych, znosi powyższe limity. Dzięki temu możesz swobodnie sprzedawać własne produkty meblarskie w internecie bez ograniczeń kwotowych.

Rejestracja adresu domeny oraz usługi sklepu

Co musi posiadać sklep, oprócz produktów, aby mógł sprzedawać w internecie? Pierwszym elementem jest domena, czyli adres pod którym klienci znajdą ofertę. Rejestracja domeny jest dla firm pierwszym krokiem do pojawienia się w sieci.

W polskiej branży meblarskiej najpopularniejszym rozszerzeniem jest .pl, ale możesz od razu wyróżnić się na rynku bardziej kreatywnym adresem. Takie domeny jak .art, .house, czy .design uruchamiają od razu wiele innych opcji do zdobycia atrakcyjnej nazwy dla swojej strony internetowej.

Pamiętaj, że konkurencja nie śpi!

W wielu przypadkach warto zamówić domenę szybciej, aby mieć ją dostępną w kolejnych tygodniach.

Drugim fundamentem działalności dla firmy meblarskiej jest narzędzie do prowadzenia sprzedaży. Chodzi rzecz jasna o sklep internetowy, który można uruchomić na kilka sposobów:

  1. Samodzielne stworzenie sklepu w oparciu o odpowiednie oprogramowanie oraz hosting – tu najlepiej sprawdza się pakiet hostingowy z instalatorem WordPressa, na którym można uruchomić stronę i przekształcić ją w sklep. Może to potrwać jednak długo.
  2. Budowa sklepu na zamówienie od specjalisty – zlecasz budowę sklepu i otrzymasz gotowe narzędzie do obsługi. W tym przypadku gotowy sklep (z hostingiem i domeną) otrzymasz szybciej, ale będzie też droższy.
  3. Samodzielna budowa poprzez tanie i gotowe rozwiązanie sklepu – na rynku są dostępne usługi w formie abonamentu, które są właśnie sklepem z edytorem do dodawania własnych produktów. Przykładem jest Sellastik, który przetestujesz przez 21 dni za darmo. Jest to z pewnością najszybsze i najtańsze rozwiązanie.

Na potrzeby tego przewodnika skorzystaliśmy z trzeciej opcji, czyli usługi Sellastik, która umożliwia szybką budowę sklepu internetowego bez znajomości programowania.

Wskazówka sklep Sellastik jest dostosowany zarówno do działalności rejestrowanej jak i nierejestrowanej. Możesz zamówić usługę na 21 dni testów za darmo.

Wybór szaty graficznej – jak powinien wyglądać sklep meblarski w internecie?

Sklep meblarski w internecie musi zachęcać do interakcji odpowiednimi zdjęciami, które już na stronie głównej pokażą produkty w najlepszym stylu. Ludzie kupują oczami. I choć ten frazes wydaje się dzisiaj już wyświechtany, to jednak wciąż jest aktualny.

W Sellastik znajdziemy kilka gotowych szablonów dla film z tej branży. W ten sposób szybko i bez problemów pokażesz własnoręcznie wykonane meble na sprzedaż.

Przykładowy szablon dla sklepu meblarskiego zobaczysz poniżej, a klikając zdjęcie wyświetlisz większy rozmiar.

Wprowadzenie asortymentu

Meble można podzielić na wiele kategorii użytkownych, aby dać potencjalnym klientom szansę na znalezienie odpowiedniego produktu. Oczywiście wszystko zależy od tego, jakie meble (wielkość, liczba) przygotowano na sprzedaż.

Liczy się bowiem skala. Mały, designerski sklep z kilkunastoma meblami nie musi wyglądać tak samo jak e-sklep z kilkuset produktami do wystroju salonu, sypialni lub pokoju gościnnego.

Dodając odpowiednie kategorie mebli raz same pozycje do oferty pamiętaj o jednym – jak najlepszym opisie, w którym zawarte zostaną kluczowe informacje o produkcji, roku, użytych materiałach oraz przeznaczeniu.

Przesyłki i metody płatności w sklepie internetowym z meblami

Transport mebli do klienta to jedna z najważniejszych kwestii wpływających na tzw. doświadczenie zakupowe. Kupujący chce otrzymać produkt w perfekcyjnym stanie, na dodatek szybko i w optymalnej dla siebie porze.

Najlepszym rozwiązaniem jest tutaj z pewnością wynajęty transport z opcją wielkogabarytową (choć nie zawsze jest to konieczne, bo nie wszystkie meble są przecież duże). W przypadku mebli wymagających złożenia można pokusić się o wysłanie paczki z elementami poprzez kuriera. Pamiętaj, aby sprawdzić czy rozmiar opakowania nie przekracza dopuszczalnych limitów u przewoźnika.

Ciekawą opcją pod kątem mebli produkowanych własnoręcznie jest odbiór osobisty. Niektórzy klienci mogą chcieć obejrzeć zamówiony produkt na własne oczy i przetransportować go na własnych zasadach. Dlatego nie warto pomijać również tej metody dostawy.

Jak pokazuje raport “E-commerce w Polsce 2024”, Polacy w internecie bardzo cenią zakupy zarówno używanych (przyznaje się do tego aż 48% kupujących) jak i nowych (38% kupujących) mebli. Opłacenie nowego krzesła, kredensu lub stołu nie przychodzi jednak tak lekko, jak zakup koszulki, spodni lub kubka do kawy.

Ponownie przyda się tutaj szeroka paleta metod elektronicznych płatności oraz opcja zapłaty przy odbiorze. Niektórzy klienci mogą zapłacić z góry lub skorzystają z coraz popularniejszych płatności odroczonych tj. PayPo, Twisto, PragmaPay.

Wskazówka – w usłudze Sellastik znajdziesz gotową integrację z operatorem Tpay, który wprowadzi w Twoim sklepie takie metody jak płatność kartą, BLIK czy płatności odroczone.

Jak promować meble ze sklepu internetowego?

Mając gotowy sklep internetowy z meblami trzeba zadbać o jego należytą ekspozycję i promocję. Aby zmaksymalizować swój biznesowy potencjał, postaw na dywersyfikację ruchu. Na czym to dokładnie polega?

Internauci korzystają z wielu narzędzi do zdobywania informacji. Nie tylko szukają ofert w Google, ale też czerpią inspiracje z materiałów na Instagramie lub Pintereście, przeglądają filmy na TikToku oraz sięgają po dłuższe formaty za pomocą Youtube. Kluczowe w tym przypadku jest pozyskanie zainteresowania (i ruchu) z więcej niż jednego źródła. Uniezależnisz się wówczas od kaprysów i zmian w jednej aplikacji.

Jak wykorzystać moc Google i social media do promocji mebli?

  1. Pokaż zdjęcia z produkcji mebli na Instagramie, twórz Rolki pokazujące powstawanie od zera stołu, krzesła, szafy itd. Na swoim profilu dodaj w bio link do sklepu. Możesz to również zrobić w innych materiałach.
  2. Prezentuj na Pintereście estetyczne zdjęcia wykonanych mebli i dodawaj w opisie link do Twojego sklepu. Zbadaj popularne hashtagi, pod którymi inni miłośnicy rękodzieła publikują swoje portfolio.
  3. Publikuj zdjęcia i filmy własnoręcznie wykonanych mebli na grupach facebookowych z dołączonym adresem sklepu.
  4. Twórz edukacyjne materiały związane z ochroną oraz konserwacją mebli na TikToka. Daj się zapamiętać jako osoba, która chętnie dzieli się fachową wiedzą, a ludzie sami zaczną pytać o zamówienia.

I pamiętaj – każdy dobry sklep internetowy z meblami potrzebuje płatnej kampanii reklamowej. Nie musisz jednak wydawać na nie tysiące złotych. Warto zacząć od reklamy lokalnej, aby dać sygnał mieszkańcom z Twojej miejscowości, że mają w okolicy sklep z wysokiej jakości meblami na zamówienie.

Za pomocą usługi Sellastik w home.pl bardzo szybko połączysz katalog produktów z kontami reklamowymi Google, Meta Ads oraz TikTok Business. To otwiera przed Tobą ogromne możliwości dotarcia z ofertą do klientów z całego kraju.

Uruchom własny sklep meblarski w internecie dzięki Sellastik

Wejście do świata internetowej sprzedaży nie musi być trudne. Podstawą jest przede wszystkim chęć oraz pasja, którą można zmienić w dochodowy oraz prosperujący biznes. Dzięki Sellastik, Twój sklep internetowy będzie nie tylko funkcjonalny dla klientów, ale także łatwy w obsłudze i budowie.

Dlaczego warto skorzystać z Sellastik i stworzyć z jego pomocą internetowy sklep oraz sprzedawać meble?

  • Łatwość użytkowania: Nie musisz się znać na programowaniu. W Sellastik znajdziesz wszystko, co potrzebne do uruchomienia sprzedaży i nie wymaga to od Ciebie znajomości kodowania.
  • Elastyczność: Sprzedajesz meble na zamówienie bo to Twoje hobby? Masz firmę meblarską? Sellastik będzie pasował dla obu typów działalności.
  • Szablony graficzne w pakiecie: W każdym pakiecie znajdziesz kilkadziesiąt szablonów, które możesz swobodnie modyfikować i dodawać do nich elementy tj. filmy z Youtube, teksty i wiele innych. Oczywiście znajdziesz wśród nich także szablony dla branży meblarskiej.
  • Testuj za darmo: Chcesz przed zakupem sprawdzić działanie usługi, zbudować pierwszy sklep, a nawet… coś sprzedać? W Sellastik masz 21 dni testów bez opłat.

Skorzystaj z okresu testowego klikając poniższy przycisk: