Pozycjonowanie lokalne jest jednym z najważniejszych elementów podczas przygotowania kampanii SEO dla naszych klientów. W dzisiejszym case study omawiamy pozycjonowanie w branży poligraficznej. Przeczytaj o tym, jak osiągnęliśmy o 540% więcej wejść na stronę WWW miesięcznie.
Kim jest nasz klient – przygotowanie podstaw do pozycjonowania
Każdą współpracę z firmą poszukującą pomocy w zakresie SEO należy zacząć od zapoznania się z marką, jej działalnością i dotychczasowymi wynikami w sieci. Nasz Klient – firma poligraficzna zajmująca się drukiem cyfrowym, offsetowym oraz przygotowywaniem różnego rodzaju drukowanych materiałów promocyjnych istnieje we Wrocławiu od wielu lat, jednak dopiero teraz zaczyna prawdziwie doceniać możliwości zwiększenia swojego zasięgu, jakie gwarantuje jej widoczność w sieci.
Jak mówią o sobie:
na chwilę obecną działamy lokalnie, skupiając się na pozyskiwaniu klientów w obrębie Wrocławia. Docelowo chcemy jednak wyjść z produktem na rynek krajowy, oferując wysokiej jakości usługi poligraficzne dla firm i klientów indywidualnych z możliwością sprzedaży wysyłkowej do każdej lokalizacji.
Cele i wyzwania pozycjonowania lokalnego – ustalenia z klientem
Po wstępnym audycie i wywiadzie z klientem, ustaliliśmy cele działań i oczekiwane efekty współpracy z zespołem specjalistów SEO z home.pl.
- Zwiększenie ruchu na stronie, szczególnie ruchu organicznego z wyszukiwarki,
- Zwiększenie zaangażowania użytkowników na stronie,
- Osiągnięcie topowych pozycji na wybrane frazy kluczowe, głównie lokalne,
- Poprawa widoczności marki w sieci, łącząc w spójną całość wszystkie kanały komunikacji z klientem,
Oczywistym celem dla drukarni było pozyskiwanie nowych klientów i wzrost docelowego ruchu na stronie internetowej, przekładający się potencjalnie na wzrost zysków ze sprzedaży.
Pozycjonowanie strony w branży poligraficznej – jak prowadzić działania SEO dla drukarni
Wspomniany już wcześniej wywiad z klientem to dla naszego zespołu nie tylko sposób na ustalenie jasnych i realnych celów działania, ale też przede wszystkim szansa na ocenę jakości istniejącej już strony internetowej. To doskonały moment na analizę wprowadzonych na stronie zabiegów SEO i elementów, które wymagają natychmiastowej poprawy. Początki nie zapowiadały się obiecująco. Na starcie naszej współpracy strona klienta pojawiała się zaledwie 12 razy w TOP 50 i ani razu w TOP 10 czy TOP 3. Liczba odsłon tygodniowo nie przekraczała 500, a sama strona była dość słabo zoptymalizowana pod kątem technicznym. Sprawiała trudności już przy próbie jej załadowania. Aspekty techniczne wzięliśmy więc na warsztat jako pierwsze.
Optymalizacja techniczna strony internetowej
Działania optymalizacyjne musieliśmy przeprowadzić kompleksowo. Ze względu na sporą ilość problemów technicznych, które nie zostały rozwiązane podczas tworzenia strony internetowej, skupiliśmy się nie tylko na wdrożeniu fraz w opisach meta description czy linkach, ale też przygotowując samą stronę do prawidłowego funkcjonowania na wszystkich urządzeniach.
Co wykonaliśmy w ramach optymalizacji technicznej strony WWW?
- Usunęliśmy problem spowolnionego ładowania strony,
- Poprawiliśmy kod i sposób wyświetlania grafik,
- Zaktualizowaliśmy duplikujący się content (treści na stronie),
- Pracowaliśmy nad przekierowaniami i linkowaniem wewnętrznym
- Wdrożyliśmy certyfikat SSL (Secure Socket Layer), który zabezpiecza poufność danych wymienianych pomiędzy stroną internetową a użytkownikiem i jest niezbędnym elementem każdej zaufanej strony internetowej.
Optymalizacja treści
Dodanie nowych podstron, opisów usług, zakładki referencje czy najczęściej zadawanych pytań FAQ dało nam duże pole do popisu w kwestii optymalizacji treści na wybrane frazy kluczowe. Zadbaliśmy o to, by wszystkie stosowane na stronie nagłówki były zgodne co do treści, ilości i hierarchii – czynniki te wpływają bezpośrednio na to jak strona odbierana jest przez wyszukiwarkę.
Dobór fraz kluczowych
Punktem wyjściowym dla zebrania fraz kluczowych były dla nas wstępny audyt SEO u klienta, dokładna analiza działań konkurencji, a także research popularności i wartości fraz wyszukiwanych najczęściej przez użytkowników.
Niektóre z fraz kluczowych wykorzystanych przy pozycjonowaniu strony drukarni z Wrocławia. Wśród najważniejszych pojawiają się zarówno frazy lokalne, jak i ogólne. Docelowo zwiększona zostanie także liczba fraz długiego ogona.
Linkbuilding
Tworzenie sprawnej sieci linków powinno być zawsze w centrum skupienia, gdy pracujemy nad stabilną pozycją strony internetowej w sieci. Pozyskanie wartościowych odnośników oznacza nie wyłącznie utworzenia stron zapleczowych przekierowujących do wybranych landing page, ale też
pozyskiwaniu linków partnerskich czy wdrożeniu strategii Broken Link Building umożliwiającej odnajdywanie niedziałających linków w sieci i przekierowywanie z ich strony błędu na stronę naszego Klienta.
Efekty współpracy – analiza celów i wyników działań SEO w branży poligraficznej
Dla przypomnienia, cele jakie ustaliliśmy na początku współpracy z naszym klientem obejmowały poprawę ruchu organicznego na stronie, zwiększenie zaangażowania użytkowników, osiągnięcie topowych pozycji dla fraz kluczowych oraz poprawę ogólnej widoczności marki w sieci.
W kwestii zaangażowania użytkowników, po konsultacji z klientem wprowadziliśmy na stronie prosty formularz kontaktu z firmą w celu złożenia zamówienia oraz wyceny usługi. Rozwiązanie takie nie tylko usprawnia kanał bezpośredniego kontaktu i zacieśnia relację klient-firma, ale też daje dodatkowe pole do pozycjonowania strony w sieci. Docelowo planujemy poszerzyć możliwości formularza do indywidualnych zamówień online, gdy klient zdecyduje wyjść ze swoją ofertą na rynek ogólnopolski.
Problemu nie sprawiła nam też poprawa ogólnej widoczności marki. Dzięki stworzeniu wizytówki Google Moja Firma oraz poprawie informacji we wszystkich mediach społecznościowych, stworzyliśmy bardziej wiarygodny wizerunek marki, który przemawia wizualnie na jej korzyść.
Kolejny cel to osiągnięcie topowych pozycji dla najważniejszych fraz kluczowych. Jak już zaznaczyliśmy, w działaniach skupialiśmy się przede wszystkim na pozycjonowaniu lokalnym, co zwykle przekłada się na małe, ale bardzo znaczące wyniki liczbowe. Liczba fraz w TOP 3 i TOP 10 wzrosła kolejno z 0 do 19 i 54, co tylko w ostatnim tygodniu przełożyło się na 11,76% wzrost dla wraz w TOP 3 i 1,89% wzrostu dla fraz w TOP 10. Statystycznie dobrze prezentuje się też widoczność strony, wyliczana przez Senuto na bazie szacowanego miesięcznego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.
Obecnie strona naszego klienta znajduje się na poziomie 2,7 tysiąca wyświetleń witryny miesięcznie. To wyjątkowo dużo jak na tak mały biznes.
Wykres przedstawia widoczność strony drukarni z Wrocławia w kontekście fraz kluczowych w TOP 10.
Analiza wyświetleń z Google Search Console potwierdza szacunkowe założenia Senuto, prezentując realną liczbę wyświetleń na przestrzeni ostatnich miesięcy naszej współpracy z drukarnią z Wrocławia. Jak widać, nawet mały lokalny biznes może osiągać dobre wyniki w sieci dzięki dobremu pozycjonowaniu i optymalizacji SEO.
Klient podkreślił, że nie spodziewał się aż tak dobrych rezultatów biorąc pod uwagę swoje początkowe zdanie o znaczeniu strony internetowej dla drukarni. Przedstawione efekty to jednak najlepszy dowód na to, że współpraca z home.pl jest warta uwagi nawet w przypadku pozycjonowania dla małych firm.
Pozycjonowanie lokalne – darmowa wycena działań
Chcesz zobaczyć jakie działania możemy przeprowadzić na stronie Twojego biznesu? Wypełnij formularz na stronie: https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/ i otrzymaj darmową wycenę pozycjonowania Twojej strony internetowej.