Google udostępnił informację o kilku nowościach, które z pewnością ucieszą użytkowników jednego z najpopularniejszych komunikatorów dla biznesu – Google Meet. Już w połowie października osoby biorące udział w wideokonferencjach będą mogły wykorzystywać podczas spotkania ankiety oraz sesje pytań i odpowiedzi (Q&A).
Sesje pytań i odpowiedzi (Q&A) w Google Meet
Pytania i odpowiedzi w Google Meet to nowa opcja, która ułatwi użytkownikom spotkań zwiększenie zaangażowania poprzez łatwe zadawanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi podczas połączenia. Funkcja Q&A może okazać się niezwykle przydatna nie tylko w biznesowym wydaniu, ale również podczas sesji edukacyjnych, aby w łatwy i przystępny sposób zadań pytanie np. nauczycielowi, ale również zapytać uczniów o prezentowany materiał. Nowa opcja pozwoli na uporządkowanie pytań pojawiających się podczas spotkania oraz w usystematyzować udzielanie odpowiedzi.
Nowa funkcjonalność Google Meet otrzyma interfejs, dzięki któremu gospodarze spotkań lub moderatorzy będą mogli w prosty sposób administrować zadawaniem pytań podczas aktywnej sesji. Uczestnicy spotkania będą mogli zadawać pytania lub reagować na pytania pozostałych członków spotkania. Moderatorzy otrzymają podgląd najwyżej ocenianych pytań i możliwość odpowiedzi na nie podczas połączenia. Po zakończeniu spotkania moderatorzy spotkania otrzymają raport zawierający podsumowanie wszystkich przesłanych pytań. Dzięki temu będą mogli się do nich odnieść również po spotkaniu, np. przesyłając odpowiedzi Gmailem.
Sesje pytań i odpowiedzi (Q&A) w domenach Google Workspace Enterprise dla Szkół i Uczelni będzie domyślnie wyłączone. W pozostałych wariantach licencji G Suite opcja Q&A będzie domyślnie włączona.
Funkcja ankiet w Google Meet
Ankiety to druga nowość, która pozytywnie zaskoczy osoby na co dzień korzystające z Google Meet. Nowa funkcja przyda się na przykład, aby zapytać uczestników o priorytety w omówieniu agendy spotkania czy zebranie feedbacku dotyczącego kwestii przedstawionych podczas wideo spotkania. Dla każdej grupy zawodowej nowe narzędzie może okazać się niezwykle przydatne, np.:
- Dla użytkowników biznesowych ankiety oferują uproszczony sposób zbierania feedbacku lub informacji od współpracowników;
- Dla nauczycieli korzystających z licencji EDU ankiety mogą okazać się praktycznym narzędziem, dzięki któremu przeprowadzą zdalne testy uczniom, aby otrzymać informację o stopniu przyswojenia materiału;
- Dla handlowców ankiety mogą być efektywnym i interaktywnym narzędziem zwiększenia uwagi i angażowania nowego, potencjalnego Klienta, np. podczas prezentacji produktu w Meet.
Nowa funkcja w Google Meet z jednej strony pozwoli zebrać moderatorowi potrzebne informacje. Z drugiej strony ankiety pozwalają użytkownikom na zabranie głosu i wypowiedzenie się w ważnych dla nich kwestiach, co nie tylko zwiększa skupienie podczas wideokonferencji, ale również zaangażowanie, a przez to produktywność całego zespołu biorącego udział w e-spotkaniu.
Moderator rozmowy będzie mógł przygotować gotowy kwestionariusz ankiet przed spotkaniem oraz uruchomić go w dowolnym czasie spotkania. Po zamknięciu ankiety prowadzący otrzyma przejrzysty raport z wynikami. Będzie mógł go nie tylko podejrzeć, ale również udostępnić w formie wykresów słupkowych pozostałym uczestnikom spotkania. Wyniki ankiet zostaną również wysłane na adres mailowy moderatora z bezpośrednim zaimportowaniem danych do arkusza kalkulacyjnego Google.
Bonus: redukcja szumów w aplikacjach mobilnych Google Meet
Nie tylko użytkownicy Google Meet na komputerach i laptopach mogą spodziewać się interesujących nowości. Aplikacja mobilna Google Meet na iOS i Android doczekała się funkcji redukcji szumów otoczenia. Dzięki nowej funkcjonalności, Google Meet na urządzenia mobilne będzie mógł w inteligentny sposób odfiltrować niepożądany szum otoczenia poprzez usunięcie rozpraszających dźwięków. Dzięki temu Twoja wypowiedź będzie lepiej słyszana podczas spotkania. Zwiększy to jakość rozmów w Google Meet użytkowników łączących się z zespołem za pomocą urządzania mobilnego z iOS lub Android.
Sprawdź także: