Stworzenie strony internetowej w niszowej branży jest wyzwaniem zarówno na polu samego projektu, jak i przygotowania treści. Z jednej strony mamy tutaj potencjał na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na wiele fraz kluczowych, z drugiej jednak musimy w dalszym ciągu zadbać o wysoką jakość zawartości strony dla użytkownika. Jeden z projektów, nad jakimi pracowaliśmy w home.pl to strona internetowa dla skupu klocków LEGO w Warszawie – https://skupklockow.pl/. Strona pojawia się kilkukrotnie wśród wyników TOP 10. W jaki sposób udało nam się osiągnąć taki wynik?
Strona internetowa w niszowej branży – założenia projektu
Podejmując rozmowy z Klientem w sprawie przygotowania strony internetowej dla skupu klocków LEGO w Warszawie wiedzieliśmy, że jednym z podstawowych celów będzie wyprowadzenie witryny na wysokie pozycje wyników wyszukiwania bez nadmiernego rozbudowywania treści samej strony.
Klient od początku zaznaczał, że będzie to przede wszystkim strona-wizytówka przedstawiająca ofertę, a nie rozbudowana witryna bogata w treści doradcze. O ile stworzenie atrakcyjnego projektu nie jest w takich przypadkach skomplikowane, optymalizacja treści pod kątem SEO będzie bardziej wymagająca. A to właśnie SEO wpływa w głównej mierze na możliwość pojawienia się strony wysoko w wynikach wyszukiwania.
Cele działań prezentowały się następująco:
- Stworzyć prostą stronę-wizytówkę typu one page, z intuicyjnym interfejsem i atrakcyjną szatą graficzną,
- Zbudować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na kluczowe frazy lokalne,
- Utworzyć prostą drogę kontaktu klienta z firmą,
Jak stworzyć dobrze widoczną stronę internetową w niszowej branży?
Szansa pojawienia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google zależy od wielu czynników, zależnych od treści na stronie jak i poza nią. Znaczenie mają nie tylko frazy kluczowe umieszczone w obrębie witryny, ale też jej właściwe przygotowanie techniczne – stosowanie tytułów i nagłówków, meta-opisy strony, prędkość działania strony, responsywność, a także tzw. czynnik EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness).
Zgodnie z jego założeniami, treści na stronie mają być powiązane z tematyką domeny, merytoryczne, oryginalne, bez duplikacji tekstów. Strona powinna być też wiarygodna, gotowa do pełnej weryfikacji jej autora lub firmy, którą reprezentuje. Dopiero w dalszej kolejności znaczenia nabiera linkowanie wewnętrzne czy design strony.
Biorąc pod uwagę jak ważna wydaje się oryginalność treści, budowanie wysoko pozycjonującej witryny internetowej w niszowej branży jest zdecydowanie łatwiejsze, aczkolwiek łatwo w tym momencie wpaść w kilka pułapek.
Nasz klient nie oczekiwał rozbudowanych treści, opisów i licznych podstron, więc dla osiągnięcia wysokich pozycji ograniczyliśmy też znacząco liczbę fraz, na jakie chcemy pozycjonować. Skupiliśmy się na frazach lokalnych, takich jak „skup klocków Warszawa”, „skup LEGO Warszawa” czy „skup klocków LEGO”, dla których udało nam się osiągnąć kolejno pozycje w TOP 3 i TOP 10. Zadbaliśmy o wszystkie czynniki wpływające na jakość strony internetowej – tak, aby minimalna ilość treści nie eliminowała szansy pojawienia się na wysokich pozycjach.
Efekty stworzenia strony internetowej
Budując strony typu one-page zawsze skupiamy się na tym, by ich projekt był jak najbardziej funkcjonalny i intuicyjny. W ramach projektu dla naszego Klienta stworzyliśmy przede wszystkim minimalistyczny nagłówek z tytułem strony zawierającym frazy kluczowe oraz estetyczną grafiką, dopasowaną do charakteru całej strony. Utworzyliśmy też proste menu, które przekierowuje użytkownika do konkretnych sekcji treści, co ułatwia przemieszczanie się o witrynie podczas korzystania z przeglądarek desktopowych.
Dla ułatwienia nawigacji (także na urządzeniach mobilnych) oraz wprowadzenia ciekawego elementu designu i przyciągającej uwagę grafiki zdecydowaliśmy także o wdrożeniu wersji kafelkowej. Użytkownik już na wstępie wie, czego może oczekiwać po stronie internetowej i ofercie firmy oraz gdzie kierować się, by uzyskać konkretne informacje. Chwytliwe hasło dodatkowo wzmacnia przekaz.
Sekcja Oferty łączy się wizualnie z wprowadzoną wcześniej nawigacją kafelkową, korzysta ona ze schematu małych pól tekstowo-graficznych z najważniejszymi informacjami o sposobie działania firmy naszego Klienta. To dobre rozwiązanie z perspektywy UX (User Experience) – użytkownik przekierowany do sekcji ofertowej od razu skupia uwagę na kluczowych informacjach i nie jest rozpraszany przez dodatkowe ozdobniki czy nadmiernie rozbudowaną treść tekstową.
Wśród wytycznych przedstawionych przez naszego klienta pojawiła się prośba o stworzenie formularza kontaktowego z możliwością przesyłania przez użytkowników zdjęć własnych kolekcji klocków niezbędnych do wykonania wyceny. Umieszczony w dolnej części strony i dostępny z poziomu menu głównego oraz kafelkowego formularz pozwala na szybki kontakt z firmą, nie wymaga wprowadzania zbyt wielu informacji, a jednocześnie sąsiaduje z danymi kontaktowymi firmy pozwalającymi na weryfikację jej wiarygodności.
Strona WWW w niszowej branży – jak zlecić budowę serwisu
Projekt strony WWW okazał się nieskomplikowany i jest optymalny dla rodzaju branży, w którym działa nasz klient. Niszowa tematyka oraz ograniczone zasoby treści jednoznacznie wskazały nam priorytetowe obszary prac, a więc przejrzystość i łatwość w nawigacji po stronie tematyką. Projekty tego typu udowadniają, że zadowalający efekt nie zawsze wymaga wymyślnego designu lub wysokiego nasycenia tekstowego strony, aby stała się widoczna dla zainteresowanego odbiorcy w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jeżeli chcesz być widoczny w sieci, a Twój biznes działa w niszowej branży lub skierowany jest do użytkowników z konkretnego miasta – skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy pomogą Ci realizacji tego marzenia. Wypełnij prosty formularz pod adresem https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych lub kliknij na poniższy przycisk.