Pozycjonowanie w branży usługowej jest zależne od wielu czynników, które często nie mają większego znaczenia dla typowych sklepów internetowych i sprzedaży online. Biorąc za przykład salon fryzjerski, reprezentująca go strona powinna nie tylko w ciekawy sposób przedstawiać oferowane przez salon usługi czy aktualny cennik, ale też skutecznie przyciągać do samego salonu klientów w danej okolicy. Znaczenie będą tu miały nie tylko język sprzedaży i płatne działania promocyjne, ale przede wszystkim odpowiednie pozycjonowanie lokalne wyróżniające salon fryzjerski na tle konkurencji. Sposoby na skuteczne budowanie strony internetowej salonu fryzjerskiego testowaliśmy w praktyce, na przykładzie jednego z naszych klientów z Wrocławia.
Pozycjonowanie strony internetowej salonu fryzjerskiego – przygotowanie strategii
Każde działania marketingowe rozpoczynają się od określenia celów nadrzędnych i pobocznych, do których będziemy dążyć poprzez wykorzystanie dostępnych narzędzi. Aby jednak w pełni zrozumieć potrzeby i oczekiwania naszego Klienta potrzebowaliśmy przeprowadzić analizę rynku i konkurencji oraz audyt istniejącej już strony internetowej. Wyniki przeprowadzonych badań pozwoliły określić obszary wymagające natychmiastowej poprawy oraz nakreślić trzy najważniejsze cele działań:
- Zwiększenie liczby klientów umawiających się na wizytę przez formularz online,
- Poprawa pozycji strony salonu w wyszukiwarkach,
- Zwiększenie świadomości marki na rynku lokalnym.
Pozycjonowanie lokalne – jak dotrzeć do grupy docelowej?
Jednym z pierwszych wniosków po audycie strony naszego Klienta była konieczność całkowitej zmiany dotychczasowej strategii pozycjonowania. Salony fryzjerskie powinny celować przede wszystkim w rynek lokalny, docierając do grupy docelowej zainteresowanej ich usługami w obrębie danego miasta. W przypadku Wrocławia istotne będą więc wszystkie frazy precyzujące lokalizację salonu i pozycjonujące stronę wysoko dla użytkowników z Wrocławia poszukujących dobrego salonu fryzjerskiego.
Wykorzystanie fraz lokalnych podczas pozycjonowania pozwala znacząco poprawić pozycję strony w wyszukiwarce, jednocześnie umożliwiając pokazanie jej jak największej ilości zainteresowanych daną usługą klientów.
Nawet 80% użytkowników poszukujących usług lokalnych określa w swoich zapytaniach obszar lub korzysta z funkcji lokalizacyjnych Google, dzięki czemu w ich wyszukiwaniu nie pojawią się propozycje salonów fryzjerskich z Łodzi, Gdańska czy Warszawy, a właśnie Wrocławia.
Wdrożenie strategii SEO – najważniejsze działania z zakresu pozycjonowania
Pozycjonowanie strony internetowej dla salonu fryzjerskiego działającego na rynku lokalnym nie różni się znacząco od tradycyjnych działań SEO. Do najważniejszych czynności należą:
- odpowiednia optymalizacja strony,
- umiejętne wykorzystanie fraz kluczowych,
- wykorzystanie kampanii AdWords.
Powyższe elementy działań SEO są niezwykle ważne przy budowaniu pozycji strony w wyszukiwarkach. Wykorzystywane frazy powinny być jednak rozszerzone o określenie lokalizacji – nazwa miasta czy dzielnicy powinna znaleźć się w tagach title i nagłówkach H1, w treści strony czy wreszcie w zakładce kontaktowej zawierającej dane teleadresowe firmy.
Jednym z ważniejszych narzędzi, jakie wykorzystaliśmy w trakcie pozycjonowania strony internetowej salonu fryzjerskiego naszego Klienta była usługa Google Moja Firma, umożliwiająca umieszczenie wizytówki firmy na pierwszych pozycjach wyszukiwarki. Wizytówki tego typu połączone są z mapami i jeśli zostaną dobrze przygotowane pod kątem SEO oraz połączone ze zoptymalizowaną już stroną, szansa na pojawienie się ich na pierwszych pozycjach jest bardzo wysoka. To z kolei przekłada się bezpośrednio na zwiększenie ruchu na stronie i poprawę świadomości marki, a pośrednio także na poprawę konwersji na stronie.
Efekty pozycjonowania strony internetowej salonu fryzjerskiego
Nasze działania pod kątem poprawy widoczności strony Klienta skoncentrowaliśmy wokół 3 najważniejszych obszarów:
- Poprawie jakości strony internetowej: optymalizacji grafik i zdjęć, poprawie prędkości ładowania witryny i ogólnej poprawie UX,
- Optymalizacji strony internetowej pod kątem słów kluczowych: poprawie treści zarówno na stronie głównej, jak i w poszczególnych kategoriach głównego menu,
- Połączeniu strony z usługą Google Moja Firma i optymalizacji wizytówki firmy w Google.
Wybór właściwych słów kluczowych, dla których budowaliśmy widoczność strony naszego Klienta oparliśmy zarówno o propozycje samego Klienta, jak i przeprowadzoną analizę rynku i konkurencji. Korzystając z aplikacji Senuto i Ubersuggest postawiliśmy na następujące frazy:
- Fryzjer Wrocław
- Salon fryzjerski Wrocław
- Wrocław fryzjer
- Dobry fryzjer Wrocław
- Stylista fryzur Wrocław
Wprowadzone zmiany na stronie i w wizytówce firmy oraz pełna optymalizacja treści pozwoliły zaobserwować znaczącą poprawę widoczności strony już w pierwszych miesiącach pracy. Strona salonu fryzjerskiego naszego Klienta:
- zwiększyła swoją widoczność w TOP 10 ponad 7-krotnie po 5 miesiącach działań SEO,
- dzięki lepszemu dopasowaniu słów kluczowych zaczęła pojawiać się też coraz częściej w TOP 3,
- liczba słów kluczowych dla których strona utrzymuje pozycję w TOP 10 nie maleje, co przekłada się na ciągłe budowanie świadomości marki wśród nowych klientów.
Prowadzone na przestrzeni całego okresu współpracy działania analityczne ujawniły, że po niecałym roku pracy nad rozwojem i wzmocnienie pozycji strony internetowej salonu fryzjerskiego naszego Klienta liczba zapisów na strzyżenie z wykorzystaniem formularza online dostępnego na stronie wzrosła 4-krotnie w stosunku do wyników osiąganych przed optymalizacją strony.
Znaczącą poprawę odnotowaliśmy też w stosunku liczby odwiedzin na stronie do kliknięć w formularz zgłoszeniowy – uprzednio wynosił on zaledwie 3%, jednak dziś nawet 10% klientów odwiedzających stronę decyduje się na skorzystanie z usług salonu.
Ostatnim celem działań określonym w początkowej strategii było zwiększenie świadomości marki na rynku lokalnym, bezpośrednio połączone z liczbą odwiedzin strony i jej pozycją w wyszukiwarce. Na chwilę obecną strona naszego Klienta odnotowuje około 6 tysięcy wejść miesięcznie, co w porównaniu do niecałego tysiąca gości na stronie w kwietniu 2018 jest zdecydowanie wyraźną i satysfakcjonującą poprawą. Patrząc z perspektywy czasu, przyszłe działania z zakresu pozycjonowania skupią się przede wszystkim na poszerzaniu liczby słów kluczowych w TOP10 i TOP3 oraz linkbuildingu, dzięki któremu poprawimy świadomość marki w sieci.
Jak wybrać firmę do pozycjonowania stron WWW?
Wybór odpowiedniej firmy pozycjonującej strony www to podstawa współczesnych działań marketingowych nie tylko sklepów internetowych, ale każdego biznesu prowadzonego w sieci. Firma powinna posiadać udokumentowane doświadczenie, przedstawić kilka przykładów pozycjonowania w branży oraz oferować różne formy kontaktu. Nasi eksperci SEO pomogą w każdej branży. Sukcesy osiągaliśmy m.in. w gastronomii, ecommerce z modą oraz zabawkami dla dzieci. Za każdym razem kładziemy szczególny nacisk na profesjonalizm, rzetelną analizę strony WWW oraz kontakt z klientem.
Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu i optymalizacji strony WWW? Sprawdź naszą ofertę na https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie-strony/.