Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Hosting dla firmy transportowej – jak wybrać i na co zwrócić uwagę?

Hosting dla firmy transportowej – jak wybrać i na co zwrócić uwagę?

Hosting internetowy to usługa, dzięki której firmowa strona internetowa oraz poczta email mają rację bytu. Nie każdy jednak na początku wie , które rozwiązanie będzie najlepsze dla przedsiębiorstwa. W tym poradniku znajdziesz wskazówki dotyczące wyboru hostingu dla firmy z branży transportowej. Dowiedz się, jakie parametry są ważne przy zakupie, na jakie funkcje trzeba zwracać uwagę i co oprócz hostingu pomoże rozwinąć Twoją firmę w sieci,

Jak działa firma z branży transportowej?

Firma w branży transportowej może działać zarówno lokalnie, jak i prowadzić biznes w skali międzynarodowej. Jest to o tyle ważne, iż w obu przypadkach mówimy o zróżnicowanej liczbie pracowników oraz potrzebach. Firma zajmująca się logistyką w obszarze jednej miejscowości zatrudnia zazwyczaj kilka osób, posiada małe biuro, a strona internetowa jest zazwyczaj wizytówką do kontaktu z potencjalnymi klientami.

Jeżeli zakres usług poszerza się o inne miasta (np. dostawa produktów obejmuje cały kraj), wówczas kadra zwiększa się o kilkunastu pracowników, pojawiają się również potrzeby odnośnie dodatkowych rozwiązań do ewidencji wykonywanych usług lub tworzenia raportów.

Firma transportowa z magazynem

Podstawowe wyzwanie dla właściciela firmy transportowej? To gotowość do pełnienia działalności operacyjnej zarówno w wąskim, jak i szerokim zakresie. Jednocześnie jest to wyzwanie zupełnie innego kalibru niż np. wymagania w branży ecommerce, gdzie 100% usług realizowanych jest przy użyciu strony internetowej.

Jakie parametry hostingu są ważne dla firmy transportowej?

Firma transportowa nie prowadzi działalności handlowej, a więc nie jest obiektem wzmożonego ruchu w wyniku np. kampanie reklamowej z informacją o wyprzedaży lub promocji. W dużej mierze ze strony lub kontaktu za pomocą poczty email korzystają użytkownicy, którzy są zdecydowani na usługi transportowe w różnej formie – jako przewóz osób fizycznych, współpraca z innymi firmami logistycznymi, obsługa partnerów biznesowych itd.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego hostingu?

  • pojemność serwera – strona internetowa nie musi zajmować dużo miejsca, ale poczta email już tak. Wynika to z faktu, iż przestrzeń na pocztę jest najczęściej rezerwowana i odejmowana od dostępnej powierzchni całego serwera. W tym aspekcie ważna jest więc nie tylko pojemność jednej skrzynki email, ale również ich liczba. Przykładowo, jeżeli firma zatrudnia 15 osób, z czego 10 aktywnie pracuje w biurze i wymienia korespondencję, a każda z nich posiada skrzynkę o rozmiarze 1 GB – 10 gigabajtów jest z góry „zamrażane” na potrzeby serwera pocztowego. Warto przemyśleć liczbę kont email pod kątem rozwoju firmy – zbyt mała pojemność serwera spowoduje, że skrzynki email będą małe i szybko się zapełnią. Duża przestrzeń na dane ułatwi Ci zakładanie kolejnych kont pocztowych dla nowych pracowników.
  • obecność technologii DKIM oraz DNSSEC – prowadzenie firmy w internecie podobnie jak w działalności stacjonarnej wymaga stosowania pewnych zasad bezpieczeństwa. Niektóre z nich dotyczą rzeczy, na które masz realny wpływ (np. silne, unikalne hasło do konta). Inne z kolei wiążą się z technologią, jaką oferuje operator hostingu. Do kluczowych funkcji chroniących Twój biznes należą DKIM oraz DNSSEC. Ten pierwszy chroni Twoją domenę przed próbą podszycia się pod nią w korespondencji email (sprawdź, jak działa DKIM w akcji). Ten drugi z kolei wpływa na bezpieczeństwo Twoich klientów. Sprawdź, na czym polega DNSSEC.
Hosting z zabezpieczeniem DNSSEC na domenie
Funkcja DNSSEC w panelu administracyjnym home.pl
  • kopia zapasowa danych – współczesny biznes online to ogromne ilości danych, przetwarzanych na stronach oraz poczcie email. Dlatego tak ważne jest, aby operator hostingu oferował dostęp do kopii zapasowych na wypadek ich usunięcia.
  • listy mailingowe – zatrudniasz coraz więcej osób? Stwórz listę mailingową! Jeżeli chcesz wysłać maila do konkretnego działu, nie musisz wpisywać adresów wszystkich pracowników. Wystarczy adres listy, do której dopisane są wybrane skrzynki email. W przypadku firmy transportowej może to być kierowcy@firmatransportowa.com.pl, do której należą imienne skrzynki kierowców. Zapoznaj się z możliwościami listy mailingowej.
Przykład listy mailingowej na hostingu
Przykład listy mailingowej z dopisanymi adresami email.

Sprawdź pakiety hostingowe, dopasowane do małych, średnich i dużych firm w home.pl.

Jakie dodatkowe usługi wybrać do hostingu?

Sam hosting to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz znaleźć swoje niezależne miejsce w sieci oraz korzystać z poczty email we własnej domenie. Ale firma transportowa może mieć różne potrzeby w zależności od wielkości i szybkości rozwoju. O co warto zadbać, jeśli chcesz być konkurencyjną marką w tej branży?

  • Pozycjonowanie strony WWW – jeżeli nie jesteś jedyną firmą z tej branży w swojej okolicy (a najpewniej tak jest), to warto zrobić wszystko, aby Twoja strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Sprawdź przykład pozycjonowania lokalnego i jego wpływu na wyniki.
Wyniki wyszukiwania Google dla ofert firm transportowych
Przykład wyników naturalnych w wyszukiwarce Google na hasło „transport mebli warszawa cennik”.
  • Dodatkowa kopia zapasowa dla urządzeń PC i smartfonów – hosting posiada własny system kopii zapasowych, który w razie potrzeby odzyska skasowane lub zmienione pliku na serwerze. Czy Twoje urządzenia firmowe też posiadają taki backup? Pamiętaj, że elektronika nie jest niezniszczalna i też się psuje. Nawet zwykłe zalanie laptopa poranną kawą może uszkodzić dysk twardy i uniemożliwić pracę. Dlatego zabezpiecz swoje pliki aplikacją do tworzenie kopii zapasowych w chmurze. „Ludzie dzielą się na dwa typy – tych, którzy już robią backupy, oraz tych, którzy będą je robić” – to hasło powstało nie bez powodu. Warto być mądrym przed szkodą.
Aplikacja do tworzenia kopii zapasowych Androida - Acronis Mobile Backup
Przykład tworzenia kopii zapasowej danych na smartfonie z Androiden w aplikacji Android Mobile Backup.
  • Aplikacje księgowe – czasy, gdy wystawiało się fakturę VAT ręcznie i wysyłało pocztą tradycyjną minęły bezpowrotnie. Dzisiaj firmy chcą jak najszybciej uzyskać dokumenty księgowe i faktury elektroniczne są tutaj idealnym rozwiązaniem. Dokumenty wystawia się przy użyciu odpowiednich aplikacji, które posiadają sporo ułatwień np. automatyczne pobieranie informacji o firmie w oparciu o numer NIP. Przykładem takiej usługi jest eKsięgowość.
  • Karty podarunkowe – szukasz niestandardowych benefitów dla swoich pracowników? Chcesz przygotować świąteczną niespodziankę dla swojego zespołu? Skorzystaj z oferty internetowych kart podarunkowych do zakupów online lub elektronicznej rozrywki. Przykłady kart podarunkowych są m.in. kupony Zalando, ebooki i audiobooki Empik, czy abonamenty Xbox Game Pass.
Karty prepaid dla Xbox Live
Karty prepaid Xbox Live dla graczy z konsolą Microsoftu.
  • Programy antywirusowe – ochrona przed zagrożeniami w sieci to dobre rozwiązanie dla biznesu, w którym przetwarzane są dane klientów. Dzisiaj zabezpieczane są nie tylko komputery stacjonarne, ale również smartfony umożliwiające pracę zdalną. Nowoczesne rozwiązania od najpopularniejszych dostawców antywirusów posiadają również dodatkowe funkcje wspierające elektroniczną bankowość oraz blokadę kamery i menadżer haseł.