Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak zbudować stronę internetową dla firmy z branży sportowej?

Jak zbudować stronę internetową dla firmy z branży sportowej?

Polacy bardzo chętnie uprawiają różnego rodzaju sporty, jako sposób na utrzymanie kondycji, formy i zdrowego samopoczucia. W związku z tym potrzebują wsparcia ekspertów przy opracowaniu planu treningowego, wyborze niezbędnego sprzętu oraz przygotowania technicznego. Prowadząc biznes w branży sportowej możesz wyróżnić swoją ofertę szkoleniową i produktową za pomocą strony internetowej. W tym artykule dowiesz się, jak powstała strona internetowa dla Szolc Sport Academy & Store.

Strona internetowa o tematyce sportowej – od czego zacząć?

Szolc Sport Academy & Store, jak sama nazwa wskazuje, łączy dwie misje – szerzenie wiedzy na temat aktywności fizycznej przy pomocy akademii oraz sklepu ze sprzętem, ubraniami i akcesoriami. Firma pragnęła podkreślić swój profesjonalizm przy pomocy strony internetowej, którą musieliśmy zbudować praktycznie od podstaw. Jest to przykład projektu, który staje się nie tylko wirtualną wizytówką, ale także pewnego rodzaju folderem z ofertą.

Głównym celem było wykonanie funkcjonalnego i spójnego pod względem wizualnym projektu. Oprócz za ważny aspekt realizacji uznaliśmy konieczność przedstawienia szerokiej działalności naszego klienta, czyli sklepu internetowego oraz akademii badmintona. Efekt finalny realizacji strony WWW dla Szolc Sport Academy & Store miał:

  • umocnić pozycję na rynku lokalnym,
  • wyróżnić markę na tle konkurencji,
  • zbudować platformę do promowania aktywnego trybu życia, podkreślając misję marki,
  • realizować założenia funkcjonalności, przy jednoczesnym wpasowaniu do obecnych trendów.
Strona internetowa dla firmy sportowej
Strona główna podzielona na 2 serwisy – akademię z informacjami o treningach oraz sklep z akcesoriami.

W założeniach niezwykle istotne było stworzenie serwisu, który jest spójny wizualnie. Łączyło się to z pracami nad identyfikacją samej marki.

Energię płynącą ze sportu oraz minimalizm oddaje zastosowanie trzech kolorów: szarego oraz pomarańczowego wraz z białym tłem. Tożsame jest to z logo firmy jak i częstymi barwami, występującymi w badmintonie. To ukłon w stronę głównej działalności akademii.

Co powinno się znaleźć na stronie internetowej akademii sportowej?

Projekt opiera się atrakcyjnym wizualnie szablonie bez podstron, nazywanym inaczej one page, czyli zawarciu wszystkich informacji na jednej stronie. Jest to ciekawy sposób na stworzenie przejrzystej i minimalistycznej witryny, która jednocześnie oddaje profesjonalny charakter marki i ułatwia nawigację u użytkownika.

Podział na sekcje

Istotnym elementem dla tego typu strony są kotwice. Są one swoistymi odsyłaczami w formie haseł, które po kliknięciu przez użytkownika, przenoszą do konkretnych sekcji bez konieczności przeładowania strony w przeglądarce. Frazy znajdują się na samej górze, dzięki czemu użytkownik nie traci dodatkowego czasu na poszukiwanie interesujących go informacji. Działają one podobnie jak spis treści, które są niezwykle funkcjonalne i interesujące.

Podział na sekcje opiera się o główne zawartości strony, a także najczęściej wpisywane frazy w wyszukiwarce. W tym celu wyznaczyliśmy w strukturze strony główne obszary, z którymi użytkownik zapozna się bez konieczności uruchamiania kolejnych podstron.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce

Jedną z ważniejszych sekcji w tym projekcie są „Aktualności”. Są to specjalne treści, które przedstawiają pozycję marki, jako eksperta w danej dziedzinie (np. artykuły o tematyce badmintona, wpływu aktywności fizycznej na zdrowie człowieka itp.). Dodatkowa treść wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony i pozyskuje ruch z wyszukiwarki od użytkowników, którzy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z badmintonem. Dzięki temu akademia poszerza swój zasięg i kieruje swoją ofertę nie tylko do osób już zdecydowanych usługami lub produktami, ale też tych, którzy dopiero zapoznają się z dyscypliną.

Aktualności na stronie internetowej
Sekcja aktualności wspiera rozwój strony w wyszukiwarce – dodatkowa treść zwiększa ruch organiczny z Google.

Sklep internetowy dla firmy sportowej

Narzędzie do sprzedaży to nieodłączna część branży e-commerce, a ta funkcjonuje na innych zasadach niż firmy usługowe. W jej przypadku zastosowanie szablonu one page byłoby sporym błędem, ze względu na przyzwyczajenia użytkowników kupujących w internecie. W projekcie dostosowaliśmy wszystkie funkcjonalności, które są niezbędne dla sklepów internetowych – karty produktów, ścieżkę transakcji, opisy, zdjęcia.

Wygląd sklepu internetowego i nawigacja

Najważniejszym celem podczas realizacji było stworzenie przyjaznego oraz intuicyjnego sklepu internetowego. Już na stronie głównej podczas przewijania wyświetlane są sekcje wraz z kafelkami, które po kliknięciu przenoszą użytkownika do szczegółów kategorii.

Podział sekcji jest powiązany z konkretnymi dyscyplinami sportowymi, płcią lub akcesoriami. Każda z nich posiada dodatkowe części, a aby jeszcze lepiej dopasować się do potrzeb użytkownika przeglądającego ofertę sklepu.

Sportowy sklep internetowy z kategoriami produktów
Przejrzysty podział na kategorie produktów w sklepie ułatwia nawigację z perspektywy użytkownika.

Przejście do każdej z kategorii produktów z oferty posiada dodatkowe ułatwienie wyszukiwania. W tym celu zastosowano frazy kluczowe, znajdujące się po lewej stronie. Sprawdzą się podczas filtrowania, które przyspiesza znalezienie interesujących użytkownika produktów. W przypadku sklepów internetowych z dużą liczbą produktów filtry są bardzo ważne – ułatwiają zawężenie obszaru poszukiwania oferty do propozycji „skrojonych na miarę”, co wpływa także na wartość samego koszyka.

Katy produktów w sklepie internetowym
Karty produktowe wraz z informacją ocenie i dostępnymi filtrami

O czym warto pamiętać tworząc stronę internetową?

Budowa strony internetowej dla firmy z branży sportowej wydaje się projektem, jak każdy inny. Badanie potrzeb klienta wykazało jednak, że nic nie zastąpi indywidualnego podejścia. Była to z pewnością jedna z najciekawszych realizacji, z jaką mieliśmy styczność. Efektem końcowym jest strona internetowa, która:

  • łączy funkcjonalność wizytówki ze sklepem online,
  • jest przejrzysta i łatwa w nawigacji,
  • jest zoptymalizowana pod kątem pozycjonowania,
  • działa szybko na każdym urządzeniu.

Każdy biznes oparty na branży powiązanej z aktywnością fizyczną powinien dążyć nie tylko do procesjonalnego wizerunku (pożądanego w sieci przez wszystkich klientów), jak również do odpowiedniej prezencji swojej oferty m.in. za pomocą właśnie strony WWW. Odpowiedni design, identyfikacja wizualna i funkcjonalność serwisu zwiększa szanse na pozytywny odbiór użytkownika.

Jeżeli prowadzisz firmę sportową, sprzedajesz produkty w sieci lub prowadzisz szkółkę/akademię – skorzystaj z pomocy naszych specjalistów pod adresem https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych lub kliknij na poniższy przycisk.

Zapoznaj się również z pozostałymi przykładami realizacji, które opisaliśmy w osobnych artykułach: