Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Co powinna zawierać nowoczesna strona internetowa małej firmy?

Co powinna zawierać nowoczesna strona internetowa małej firmy?

Pierwsze kroki w e-biznesie są zawsze najtrudniejsze. Jednocześnie przynoszą one bardzo dużo satysfakcji. Duża liczba obowiązków spowalnia jednak część ważnych procesów tj. uruchomienie strony internetowej. W zależności od branży i potrzeb pojawienie się takiej witryny to kwestia kilku lub kilkunastu tygodni. Tak długi okres tylko odsuwa w czasie pierwszy, potencjalny zarobek. Jak to zmienić i skrócić czas oczekiwania na uruchomienie strony oraz co powinna zawierać – dowiesz się z poniższego tekstu.

Jak przyśpieszyć pracę nad stroną internetową?

Przede wszystkim nie odwlekaj niczego w czasie. Masz już w głowie kiełkujący pomysł jak powinna wyglądać Twoja strona? Zacznij działać. Współczesny Internet nie znosi próżni, a konkurencyjność w niektórych branżach jest bardzo duża i sytuacja zmienia się dynamicznie z dnia na dzień.

Jakie czynności sprawią, że uruchomisz swoją stronę internetową szybciej, bez konieczności przekazywania projektu i założeń do webdevelopera lub wynajętego informatyka? Oto kilka przykładów, które ułatwią Ci pracę:

  • Skorzystaj z autoinstalatora WordPressa na hostingu – nie oszczędzisz może dzięki temu kilku dni, ale unikniesz początkowej frustracji związanej z instalacją WordPressa tj. pobranie paczki od twórcy aplikacji, założenie bazy danych MySQL, przygotowanie środowiska hostingowego do działania oprogramowania. To są być może detale, ale już na pierwszym kroku bardzo wielu użytkowników trafia na kilka przeszkód. Autoinstalator za pomocą kilku kliknięć myszą zrobi wszystko za Ciebie i w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund zostaniesz administratorem WordPressa na własnym serwerze.
  • Wybierz motyw stworzony pod Twoją branżę – w bazie dodatków do WordPressa znajduje się kilkadziesiąt tysięcy motywów. Wiele z nich jest tworzonych i aktualizowanych pod kątem uniwersalnego zastosowania. Jest to oczywiście zaleta, ponieważ taki motyw można dostosować do różnych wymagań i sytuacji. Wadą takiego rozwiązania jest jednak nieustanne modyfikowane elementów w taki sposób, aby jak najlepiej prezentowały naszą ofertę? Dobrym rozwiązaniem jest w tym przypadku wybranie motywu, który powstał konkretnie z myślą o danej branży. Sprawdź przykładowe motywy dla branży medycznej lub dla motyw dla studia fotograficznego.

Strona WWW musi dobrze wyglądać na każdym urządzeniu

Coraz większa liczba osób przegląda strony internetowe za pomocą smartfonów. Oznacza to, że Twoja witryna powinna w pierwszej kolejności dobrze prezentować się na małym ekranie. Co oznacza „dobrze”? Przede wszystkim powinna być czytelna i dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych. Wszystkie elementy tj. tekst, grafiki powinny być umieszczone w taki sposób, aby nie męczyły wzroku i nie utrudniały użytkownikowi dostępu do kluczowych informacji. Strony internetowe są obecnie opracowywane w technologii RWD, a najpopularniejsze oprogramowania do zarządzania treścią w pełnią ją wspierają.

Czym charakteryzuje się technologia RWD? W największym skrócie to takie przygotowanie strony internetowej, która automatycznie dostosowuje swój wygląd do rozmiaru ekranu urządzenia, bez utraty treści.

Strona internetowa dla małej firmy

Chcesz wiedzieć więcej o tworzeniu strony w konkretnej branży? Sprawdź, jak powinna wyglądać:

Nawigacja na stronie internetowej – jak ułatwić klientowi poruszanie się po witrynie

Nie ma nic gorszego, niż nieodpowiednia nawigacja, która nie tylko utrudnia potencjalnemu klientowi przejrzenie Twojej oferty, ale również zmniejsza szansę na pozyskanie kontaktu od użytkownika.

Jeżeli prowadzisz biznes, w którym zdobywasz tzw. leady (kontakty przez formularz) – kierowanie użytkownika do konkretnych sekcji lub podstron ma duże znaczenie. Twoje działy w menu powinny być nazwane w sposób nie budzący wątpliwości. Unikaj specjalistycznego słownictwa lub nowomowy. Stosuj proste określenia, które odzwierciedlają treść na danej podstronie (np. „Kontakt”).

Menu na stronie WWW
Przykład przejrzystego menu na stronie internetowej.

W przypadku małej firmy bardzo często wystarczająca jest strona WWW w formacie One Page. Z technicznego punktu widzenia to jedna strona WWW bez dodatkowych zakładek, podstron, działów lub kategorii. Po wybraniu odpowiedniej pozycji w menu użytkownik jest automatycznie przenoszony do właściwej sekcji na tej samej stronie. Przeczytaj o zaletach posiadania strony typu One Page.

Jeżeli potrzebujesz strony internetowej, przygotowanej przez specjalistów i gotowej nawet w 5 dni, sprawdź ofertę tworzenia stron internetowych.

Daj klientom szansę, aby wysłali do Ciebie wiadomość

Firmy, którzy rozwijają swoją ofertę w oparciu o zapytania klientów, muszą nieustannie sprawdzać, czy wybrane przez nich rozwiązanie do nawiązywania kontaktu przez użytkowników jest optymalne. Nie ma tutaj idealnego rozwiązania, bo każdy Internauta korzysta z dobrodziejstw sieci w różny sposób. Jest kilka sposobów na łatwy i szybki kontakt użytkownika:

  • formularz kontaktowy
  • dane standardowe tj. adres email oraz adres firmy
  • moduł chatu (np. Messenger)
  • moduł do automatycznego kontaktu telefonicznego

Każde z tych rozwiązań ma swoje ogromne zalety. Każde z nich będzie odpowiednie dla konkretnej branży lub grupy odbiorców. W przypadku formularza pamiętaj, że siła tkwi w prostocie – zbyt duża liczba pól do wypełnienia zniechęca użytkownika do wysłania zapytania. Część danych zawsze możesz uzupełnić podczas kontaktu telefonicznego.

Analogicznie sytuacja wygląda w przypadku tradycyjnych danych – docenią je entuzjaści prostych i powszechnych metod kontaktu. Jednocześnie nie są one wybierane tak często jak kilka lat temu – rozpowszechnienie usług typu chat oraz komunikatorów w social media sprawiło, że coraz więcej użytkowników wybiera alternatywny sposób.

Czat na stronie WWW do kontaktu z klientami - Contact Leader
Przykład modułu czatu do kontaktu z klientami (Contact Leader).

Moduł chatu to bardzo kreatywne, interaktywne i prosprzedażowe rozwiązanie. Za jego pomocą obsłużysz użytkowników, którzy nie chcą jeszcze zostawiać na Twojej stronie adresu email i innych danych, ale mają dodatkowe pytania związane z ofertą. Usługi chatu są jednak najczęściej dodatkowo płatne oraz wymagają wiedzy technicznej, związanej z wdrożeniem chatu na stronę WWW. Można to również zlecić ekspertom, którzy przygotują dla Ciebie kompleksową stronę internetową na zamówienie.

Jak aktualizować stronę WWW?

Strona internetowa firmy nie jest blogiem, który trzeba codziennie wzbogacać o nowe wpisy uprzednio logując się do tzw. zaplecza (panelu). Oznacza to, że częstotliwość aktualizacji treści jest o wiele mniejsza niż w przypadku posiadania sklepu internetowego, w którym oferta produktowa zmienia się z tygodnia na dzień. Mimo wszystko raz zbudowaną stronę warto regularnie sprawdzać pod kątem:

  • aktualizacji oprogramowania (np. WordPress), które usuwają błędy programistyczne,
  • aktualizacji dodatków tj. wtyczki i motywy, które mogą działać niepoprawnie i zawierać luki bezpieczeństwa,
  • wykonania szybkiego audytu np. w związku z dostępami do panelu zarządzania stroną internetową,
  • sprawdzenia, czy wszystkie informacje na stronie internetowej są prawidłowe i nie zawierają błędów merytorycznych, literówek lub starych danych.

A to dopiero początek i podstawowa lista czynności, które zabezpieczą Twoją stronę internetową przed nieautoryzowanym dostępem, modyfikacjami, a nawet usunięciem. Aby zaoszczędzić dodatkowy czas sprawdź, jak może wyglądać profesjonalna strona internetowa.

Reasumując, jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-biznesem – zbuduj swój profesjonalny wizerunek za pomocą strony internetowej. Zwracaj szczególną uwagę na 5 aspektów podczas budowania takiej witryny:

  • aby zaoszczędzić czas wybierz rozwiązanie, które jest popularne na całym świecie i posiada bogatą społeczność. Takie wymagania spełnia np. WordPress,
  • jeżeli nie znasz się na języku programowania lub edycji graficznej strony – wybierz motyw, który jest dostosowany do Twojej branży,
  • zadbaj o to, aby strona internetowa wyświetlała się bezbłędnie na smartfonach,
  • testuj różne rozwiązania do kontaktu z Twoją firmą i wybierz takie, które przynosi Ci najwięcej korzyści. Raz będzie to zwykły formularz kontaktowy, ale w innej branży lepiej będzie działać czat na stronie,
  • regularnie sprawdzaj swoją stronę i sprawdzaj, czy dostępna jest aktualizacja oprogramowania, motywu oraz wtyczek. Tylko w ten sposób zmniejszysz ryzyko włamania na stronę.

Jeżeli wolisz się skupić na prowadzeniu swojej działalności – sprawdź jak może Ci w tym pomóc firmowa strona internetowa w home.pl. Dzięki niej Twoja oferta pojawi się w Internecie nawet w ciągu 5 dni, a dodatkowo zyskasz opiekę administratora wraz z aktualizacją treści na życzenie w cenie usługi.