Potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania, a także podejmują decyzji na podstawie zamieszczanych opinii oraz wirtualnych wizytówek w formie stron internetowych. Zjawisko jest szczególnie istotne w przypadku usług prawniczych, które posiadają charakterystyczną specyfiką, opierającą się na etyce zawodowej. Ich strony www nie mogą mieć charakteru reklamowego, a wyłącznie informacyjny. Jak w tej sytuacji zbudować stronę internetową dla adwokata? Opisujemy to na przykładzie naszej współpracy z Kancelarią Adwokacką Marek Pasewicz.
Jak powinna wygląda strona WWW adwokata?
W projekcie jednym z kluczowych punktu było wykonanie szablonu, gdzie funkcjonalność łączyć się będzie ze stroną wizualną. Sam dobór obrazków, kolorów i fontów nie jest wystarczający. Wszystko musi zostać przygotowane w zgodzie z wizerunkiem kancelarii, aby podkreślić jej profesjonalizm.
Zastosowaliśmy w tym przypadku odcienie intensywnej zieleni z brązem, co ma przywoływać skojarzenia właśnie z działalnością adwokacką. Zestawienie tematycznie nawiązujących grafik na białym tle wyróżnia poszczególne sekcje, podzielone między sobą na stronie głównej. Jej layout został dopasowany do danej tematyki, a odnalezienie interesujących użytkownika treści jest niezwykle proste.
Kluczowym aspektem podczas prac nad stroną internetową było wykonanie prostego menu, które będzie uporządkowane pod względem najistotniejszych zagadnień. Postawiliśmy więc na minimalizm formy z wyróżnieniem kolejnych informacji. Czytelność strony głównej oraz całości pozwala na skrócenie czasu poszukiwania przez użytkownika konkretnych treści. Sprzyjają temu nie tylko sekcje, ale również ikony, ułatwiające dotarcie do social mediów, będące dodatkowym ciekawym zabiegiem graficznym.
Opis usług adwokackich na stronie
Jednym z ważniejszych elementów omawianego projektu było opracowanie przyjaznej strategii prezentacji zakresu działalności firmy. Dobra i spójna prezentacja tych informacji pozwoli potencjalnemu klientowi na sprawne poznanie wszystkich aspektów kancelarii. Prawo nie jest łatwą dziedziną naszego życia, dlatego też uproszczenie wszystkich elementów oposowych będzie działać na korzyść odbiorcy.
Zdecydowaliśmy się stworzyć atrakcyjny moduł graficzny złożony z charakterystycznych ilustracji budzących skojarzenia prawnicze, oraz wyszczególnić zakres działań firmy. Całość jest spójna zarówno pod względem tematycznym jak i graficzno-kolorystycznym.
Tak czytelne przedstawienie spraw z jakimi klienci mogą zwrócić się o pomoc pozwala na szybkie podjęcie decyzji o skorzystaniu z usług oferowanych przez omawianą kancelarię.
Czy kancelaria powinna prowadzić bloga?
Na pytanie można odpowiedź dwojako – i tak i nie. Hasło „blog” nie kojarzy się bowiem z profesjonalnie zarządzaną kancelarią, ale rezygnacja z dodatkowych treści wspierających pozycjonowanie strony w wyszukiwarce nie będzie również dobrym rozwiązaniem. Wspólnie z naszym klientem zdecydowaliśmy się na wprowadzenie modułu „aktualności”. Jest to dobre miejsce, aby umieścić informacje o nowych ofertach, zdobytej wiedzy, odbytych kursach czy publikacjach naukowych pracowników kancelarii.
Aktualności to sekcja do podzielenia się swoimi troskami, przemyśleniami, ale również zmianami w zakresie prawa, które mogą dotyczyć klientów kancelarii. W tym miejscu użytkownik strony może również zapoznać się z komentarzami reprezentującymi podejście poszczególnych prawników do istotnych lub spornych kwestii.
Formularz kontaktowy dla kancelarii adwokackiej
Dzisiaj oprócz uporządkowanego i sprawnego przepływu informacji istotne jest szybkie oraz proste nawiązanie kontaktu. W przypadku Kancelarii Adwokackiej Marek Pasewicz zdecydowaliśmy się na czytelne przedstawienie danych teleadresowych i formularza kontaktowego.
Składa się on z imienia, adresu e-mail, telefonu i miejsca na pytanie lub opisanie sprawy, która jest istotna lub trapi klienta. Ułatwieniem jest fakt, że nie ma potrzeby podawania swoich dokładnych danych tj. nazwisko. Jest to niezmiernie ważne, w przypadku tak delikatnych spraw jak problemy natury prawnej użytkownicy nie są na początku skorzy podawać komplet informacji. Formularz stanowi więc za podstawowe narzędzie do kontaktu, jest on również sposobem na skrócenie dystansu między klientem, a przedstawicielem kancelarii.
Drugim ułatwieniem zastosowanym na stronie jest mapa zawierająca dokładną lokalizację biura. W przypadku renomowanej kancelarii prawniczej stanowi ona również cenną pomoc dla osób przyjeżdżających specjalnie z innych miejscowości, które mogą nie znać topografii miasta. Mapa pozwala im na wyznaczenie dokładnej drogi do celu, bez konieczności wpisywania adresu do wyszukiwarki lub nawigacji. Wszystko można ustawić z poziomu strony internetowej kancelarii.
Czy kancelaria adwokacja powinna mieć stronę internetową?
Zdecydowanie tak! W dobie ograniczeń związanych z reklamowaniem usług prawniczych posiadanie strony jako adwokat jest niezbędne. Co więcej, strona powinna być zbudowana profesjonalnie i wyświetlać się bezbłędnie na urządzeniach mobilnych.
Jeżeli prowadzisz kancelarię adwokacją i chcesz wiedzieć więcej o tym, jak pojawić się w sieci ze swoją ofertą – skorzystaj z pomocy naszych specjalistów pod adresem https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych lub kliknij na poniższy przycisk.
Zapoznaj się również z pozostałymi przykładami realizacji, które opisaliśmy w osobnych artykułach:
- Strona internetowa dla zakładu pogrzebowego
- Strona internetowa dla firm BHP
- Strona internetowa dla kancelarii prawnej
- Strona internetowa dla firmy motoryzacyjnej
- Strona internetowa dla biura nieruchomości
- Strona internetowa z ofertami pracy
- Strona internetowa dostosowana do osób z niepełnosprawnością
- Strona internetowa dla firmy z branży sportowej
- Strona internetowa dla lekarza