Placówki medyczne, tak samo jak i wszystkie inne przedsiębiorstwa potrzebują w dzisiejszych czasach obecności w sieci. I mowa tutaj nie tylko o profilach w serwisach, w których klienci oceniają usługi medyczne. W tym artykule dowiesz się, co powinna zawierać strona WWW dla firmy medycznej na przykładzie realizacji naszego klienta z Łodzi – ValeoMedical.
Budowa strony dla placówki medycznej – samodzielnie czy z pomocą specjalisty?
Na początek małe wyjaśnienie, jakie są korzyści płynące z samodzielnego budowania strony internetowej lub z użyciem wiedzy i doświadczenia specjalistów. Każde z nich jest godne rozważenia przed ostateczną decyzją o wyborze wykonawcy.
Samodzielnie wykonana strona WWW:
- powstanie z reguły szybciej jeżeli posiadasz odpowiednie umiejętności i własne materiały. Możesz skorzystać w tym celu z gotowego szablonu w Kreatorze WWW.
- jest tańsza w realizacji – biorąc pod uwagę aspekt finansowy nie zapłacisz więcej niż za wybrane narzędzie i adres internetowy. Twoją walutą będzie tylko czas.
Strona WWW wykonana przez specjalistę:
- będzie wykonana zgodnie ze współczesnymi standardami – eksperci od budowy stron realizują projekty w oparciu o nowoczesne szablony oraz aplikacje (np. WordPressa)
- będzie wyróżniać się na tle innych stron konkurencyjnych – strona zbudowana od podstaw daje większą kontrolę nad jej wyglądem i zawartością. Gotowe szablony nie są tak elastyczne.
- jej budowa będzie trwała dłużej, ale za to będzie mogła mieć niestandardowe rozwiązania oraz będzie dopracowana do ostatniego piksela.
- jest droższa w realizacji, ponieważ musisz za nią zapłacić wykonawcy.
W poniższym przykładzie opisujemy proces wykonania strony WWW dla klienta z branży medycznej, który postanowił zgłosić się do nas z prośbą o przygotowane serwisu nie tylko pod kątem wyglądu czy treści, ale także dodatkowych funkcji, które ułatwią mu kontakt z pacjentami.
Jak zbudować stronę główną?
Pierwszym elementem, który dostrzega odbiorca jest strona główna. W swoich działaniach wiemy jak ważna jest jej przejrzystość i wyeksponowanie najważniejszych treści w atrakcyjny sposób. W tym przypadku dotyczą one głównie usług w ofercie poradni.
Zdecydowaliśmy się zastosować na samej górze slider, czyli tzw. karuzelę. Jej celem jest samodzielne przewijanie zdjęć przez użytkownika. Odbiorca może zmieniać fotografie również poprzez użycie strzałek nawigacyjnych na klawiaturze.
Jeżeli, któryś z prezentowanych tematów okaże się dla niego szczególnie istotny, może on zapoznać się ze szczegółami wybierając przycisk „więcej”. Dla naszego klienta najważniejsze są usługi lekarzy rodzinnych i lekarzy specjalistów, dlatego właśnie te informacje wyświetlane są na sliderze.
Prowadzisz firmę w branży medycznej? Zbuduj stronę internetową samodzielnie dzięki gotowym szablonom w Kreatorze WWW. Kliknij przycisk i dowiedź się więcej:
Jak umieścić dane kontaktowe na stronie internetowej?
Strona główna to doskonałe miejsce na zamieszczanie kluczowych informacji takich jak adres placówki, godziny otwarcia, adres e-mail czy numer telefonu. Są to niezbędne dane, z których korzysta każdy pacjent. Umieściliśmy te informacje w okolicy above the fold, czyli miejsca które widzi odbiorca po odwiedzeniu strony.
Zastosowane przez nas rozwiązanie eliminuje konieczność niekiedy żmudnych poszukiwań. Jest to niezwykle istotne w sytuacji, gdy pacjent zmaga się z uciążliwymi dolegliwościami i ostatnim na co ma ochotę to przekopywanie wielu zakładek w celu dotarcia do informacji związanych z kontaktem z lekarzem.
List z wiadomościami – tak można dosłownie przetłumaczyć wyraz newsletter. Często kojarzony jest z natarczywymi wiadomościami marketingowymi. Postanowiliśmy jednak zastosować to rozwiązanie w przypadku opisywanej placówki medycznej. Jest to dobry krok, który pozwala zebrać adresy email od pacjentów i przekazywać im informacje dotyczące działalności, a także wiadomości z poradami o zdrowiu.
Newsletter spełnia przede wszystkim niezwykle ważną funkcję budowania relacji z pacjentem i przypominania o istnieniu marki. W ten wygodny sposób można przesłać świąteczne życzenia, czy poinformować o wprowadzanych zmianach lub udogodnieniach. Newsletter jest zatem prostym i tanim narzędziem służącym do tak ważnego zadania jakim jest podtrzymywanie relacji.
Na stronie poradni ValeoMedical obok newslettera zdecydowaliśmy się umieścić element graficzny zachęcający do przyjęcia do grona pacjentów przychodni. Aby ułatwić ten proces, w tym samym miejscu udostępniliśmy link do pobrania deklaracji. Takie rozwiązanie przypomina o prostocie procesu przystąpienia do danej placówki medycznej.
Jak opisać firmę medyczną na stronie?
Skuteczna reklama nie polega jedynie na przedstawieniu oferowanych usług. Ważne jest wskazanie cech charakterystycznych, które wyróżniają placówkę na tle innych świadczących podobne usługi.
W tym miejscu podkreśliliśmy rodzinny charakter firmy oraz misję firmy, która polega na otoczeniu pacjenta opieką w trudnych chwilach choroby. Istotne jest zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i okazania opieki. Oprócz tego należało również wymienić niekwestionowane atuty jakimi jest doświadczenie i wiedza lekarzy, udogodnienia budynku (jak klimatyzacja czy też winda).
Dla przejrzystości zastosowaliśmy wyróżniki w postaci punktorów, które rzucają się w oczy szybciej niż zrąb tekstu.
Podczas projektowania strony internetowej zwróciliśmy szczególną uwagę na User Experience (UX) oznaczającego doświadczenia użytkownika. Jest to całość wrażeń, jakich doświadcza on w trakcie korzystania z produktu, w tym przypadku ze strony internetowej.
Istotne było dla nas zastosowanie przejrzystego layoutu, który będzie przyjazny dla użytkownika oraz będzie współgrał kolorystycznie z tak ważnym elementem wizualnym jakim jest logo placówki. Dzięki takiemu zabiegowi użytkownik będzie odczuwał spójność, a jego zmysły będą podpowiadać, że wszystko dotyczy tej samej placówki.
Dodatkowe zakładki dla klientów placówki medycznej
Każdy lubi być doceniany i cieszy się, kiedy jakieś elementy są skierowanie do niego w sposób personalny. Na stronie ValeoMedical zastosowaliśmy wyróżnik strony – dla pacjenta. Jest to miejsce dedykowane pacjentom placówki, w którym znajdują się dokumenty do pobrania.
Rozwiązanie to jest o tyle wygodne, że wszystkie niezbędne pliki znajdują się w jednym miejscu. Wybrane przez nas rozwiązanie jest wygodniejsze od umieszczania dokumentów w różnych miejscach na stronie, gdyż wykluczają konieczność poszukiwań. Dla samej placówki wygodniejsze jest również dodawanie nowych dokumentów lub zmienianie już istniejących, a w sytuacji opisywania dokumentu w innym miejscu strony – wystarczy dodać odnośnik do wyróżnika strony.
Strona dla lekarzy – o czym warto pamiętać?
Branża medyczna charakteryzuje się nie tylko szerokim zakresem usług, ale również rygorystycznym podejściem do wyświetlania reklam w Google. Placówki nie mogą promować się za pomocą Google Ads, a więc nie mogą zdobyć przewagi rynkowej za pomocą budżetów reklamowych. Dlatego tak ważne jest, aby projekt strony internetowej był nowoczesny, a także przemyślany. Odbiorcą usług medycznych są osoby, dla których czas jest cenną walutą. Nie warto go marnować na mało intuicyjne menu.
Jeżeli prowadzisz firmę medyczną i chcesz wiedzieć więcej o tym, jak pojawić się w sieci ze swoją ofertą – skorzystaj z pomocy naszych specjalistów pytając o stronę dla firmy medycznej:
Zapoznaj się również z pozostałymi przykładami realizacji, które opisaliśmy w osobnych artykułach:
- Strona internetowa dla zakładu pogrzebowego
- Strona internetowa dla firm BHP
- Strona internetowa dla kancelarii prawnej
- Strona internetowa dla firmy motoryzacyjnej
- Strona internetowa dla biura nieruchomości
- Strona internetowa z ofertami pracy
- Strona internetowa dostosowana do osób z niepełnosprawnością
- Strona internetowa dla firmy z branży sportowej