Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak w 30 minut uruchomić prosty sklep internetowy i zacząć sprzedaż w sieci?

Jak w 30 minut uruchomić prosty sklep internetowy i zacząć sprzedaż w sieci?

Obsługa smartfonu jest prosta: wystarczy kilka stuknięć palcem po ekranie. Nikt z nas nie wątpi jednak, że za tym łatwym interfejsem kryje się zaawansowana technologia. Podobnych ułatwień możesz oczekiwać, sprzedając w sieci. Wybierz rozwiązanie, dzięki któremu szybko uruchomisz prosty sklep internetowy. Dowiedz się, jak to zrobić.

Sprzedaż w sieci ma się świetnie. Dlaczego warto założyć prosty sklep internetowy?

W Polsce jest prawie 30 milionów internautów, z czego aż 75% kupuje w rodzimych sklepach internetowych (raport „E-commerce w Polsce 2024”, Gemius). To olbrzymia grupa potencjalnych klientów gotowych zapoznać się z Twoją ofertą – nieważne, czy sprzedajesz produkty fizyczne, takie jak nowe czy używane przedmioty, rękodzieło, dobra cyfrowe, czy usługi. Co więcej, by zacząć, nie musisz zakładać firmy! Jeżeli tworzysz biżuterię i chcesz dorobić do etatu, działalność nierejestrowana pozwala Ci na zarobienie do 3 225 zł miesięcznie, co stanowi 75% minimalnego wynagrodzenia w Polsce w 2024 roku. Dzięki temu właściwie każdy może wejść w świat sprzedaży internetowej.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi narzędzi i platform e-commerce, możesz łatwo przetestować pomysł na biznes i rozpocząć sprzedaż w internecie na kilka sposobów:

  • Własny sklep internetowy lub strona/blog: uzyskaj pełną niezależność i buduj swoją markę w sieci, kontrolując bezpośrednio swoje działania sprzedażowe.
  • Media społecznościowe: platformy takie jak Facebook, TikTok czy Instagram gromadzą miliony polskich użytkowników. Aż 19% polskich e-klientów dokonuje zakupów poprzez te kanały (Gemius, 2024).
  • Platformy marketplace: obecność na popularnych serwisach takich jak Allegro, OLX czy Empik pozwala dotrzeć do szerokiej grupy klientów dokładnie tam, gdzie lubią robić zakupy.
Wykres procentowy informujący gdzie Polacy kupują najchętniej w sieci - w jakich kanałach
Dane z raportu Gemius „E-commerce w Polsce w 2024 r.”

Przestań zwlekać – przekonaj się, jak łatwo założyć własny sklep internetowy

Może nadszedł czas, by zacząć działać na własny rachunek. Największą niezależność zyskasz, prowadząc własny sklep online, jednak decyzja o jego uruchomieniu często bywa odkładana z powodu braku czasu, umiejętności technicznych czy obaw o koszty. Na szczęście są już dostępne rozwiązania, które mogą wyeliminować te przeszkody.

Jeśli nie chcesz tworzyć sklepu od podstaw, zdecyduj się na oprogramowanie SaaS (Software as a Service). To rozwiązanie w abonamencie, które oferuje gotowy sklep z dostępem do niezbędnych narzędzi e-commerce, takich jak systemy płatności czy integracja z firmami kurierskimi, a także wsparcie specjalistów. Całością techniczną zajmuje się dostawca usługi, więc Ty możesz skupić się na sprzedaży.

Na rynku dostępnych jest wiele platform w modelu SaaS, a niektóre z nich oferują zaawansowane funkcje przeznaczone dla doświadczonych sprzedawców. Jeśli jednak dopiero zaczynasz, warto poszukać dostawcy, który ma w ofercie prosty sklep internetowy. Jaki to typ sklepu?

Prosty dla Ciebie, zaawansowany technologicznie – cechy nowoczesnego sklepu internetowego

Wybierając prosty sklep internetowy, nie decydujesz się na ograniczoną i przestarzałą technologię. Przeciwnie, Twój sklep może charakteryzować się nowoczesnym designem, wbudowanymi funkcjami zwiększającymi sprzedaż i szybkim działaniem.

Prosty sklep internetowy to taki, który jest łatwy w tworzeniu i obsłudze, z którym poradzi sobie każdy sprzedawca. Powinien oferować:

  • Intuicyjny interfejs użytkownika – ułatwia obsługę zarówno właścicielowi sklepu, jak i klientom.
  • Elastyczność – umożliwia łatwe przejście na wyższy plan z dodatkowymi funkcjami, co pozwala sklepowi rozwijać się razem z Twoim biznesem.
  • Integrację z mediami społecznościowymi – ułatwia promowanie oferty w popularnych kanałach społecznościowych.
  • Przystępną cenę – pozwala sprawdzić się w roli sprzedawcy internetowego i rozwijać biznes bez zbędnej presji finansowej.
  • Darmową wersję testową – daje możliwość sprawdzenia, czy wybrane rozwiązanie spełnia Twoje oczekiwania, zanim zainwestujesz więcej.

Elastyczne rozwiązanie do sprzedaży w sieci – czym jest Sellastik by home.pl

Wszystkie wymienione wyżej cechy znajdziesz w Sellastik by home.pl. To nowoczesne rozwiązanie, które umożliwia szybkie, łatwe i oszczędne uruchomienie własnego sklepu internetowego, a nawet dodanie go do swojej strony lub bloga.

logo Sellastik by home.pl - prosty sklep internetowy

Sklep możesz otworzyć w zaledwie 30 minut bez żadnej pomocy. Wybierz jedną z ponad 40 gotowych szat graficznych zaprojektowanych przez doświadczonych grafików i dopasuj ją do swoich potrzeb, wybierając kolory i czcionki. Następnie dodaj produkty lub usługi wraz ze zdjęciami i opisami. Twój sklep oczaruje nowoczesnym wyglądem i prostą obsługą.

przykłady szat graficznych dla sklepu Sellastik

Sellastik jest także przyjazny dla portfela – sklep w planie podstawowym Go uruchomisz już za 184,50 zł na pierwszy rok, a atrakcyjne warunki subskrypcji obowiązują również w kolejnych latach.

Zyskasz dostęp do kluczowych usług w sprzedaży internetowej, takich jak płatności online, dostawy kurierskie i do punktów paczkowych. Możesz z nich korzystać również bez firmy.

Przekonaj się, jak działa Sellastik podczas 21-dniowego darmowego okresu testowego, w trakcie którego możesz swobodnie rozpocząć sprzedaż.

Jak założyć prosty sklep internetowy Sellastik?

Po zalogowaniu się do panelu Sellastik otrzymasz szczegółową instrukcję, która krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces zakładania sklepu.

Zdjęcie z panelu sklepu sellastik z listą kroków do wykonania, aby otworzyć własny sklep internetowy

Sklep tworzysz za pomocą intuicyjnego kreatora, który jest odporny na błędy użytkowników. Po wybraniu szaty graficznej możesz dostosować wygląd witryny, przesuwając gotowe elementy na ekranie za pomocą funkcji „przeciągnij i upuść” (drag and drop).

W panelu możesz również aktywować bramkę płatności Tpay, oferującą najpopularniejsze metody płatności online, takie jak Blik i przelewy internetowe. Twoje transakcje będą automatycznie chronione za pomocą certyfikatu SSL dostarczonego w ramach usługi Sellastik.

Dzięki integracji z serwisem Furgonetka, w sklepie możesz uruchomić różne metody dostawy, takie jak odbiór osobisty, dostawa lokalna (z możliwością określenia obszaru dowozu na przykład, jeśli samodzielnie dostarczasz produkty) oraz wysyłka za pomocą znanych firm kurierskich, takich jak InPost, DPD czy GLS.

Zdjęcie panelu Sellastika. Sekcja Wysyłka i Odbiór
Przykłady wybranych firm logistycznych dostępnych w serwisie Furgonetka

To nie wszystko, co oferuje Sellastik! Jeśli posiadasz własną stronę internetową, możesz łatwo zintegrować ją ze swoim sklepem, już od planu Connect wzwyż. 

Panel sellastika w sekcji dodawania sklepu do własnej witryny

Wystarczy skopiować i wkleić odpowiedni kod na swojej witrynie, aby dodać cały sklep lub poszczególne produkty z przyciskiem „Kup teraz”. To Ty decydujesz, jak zaprezentować swoją ofertę.

Dodawanie sklepu Sellastik do własnej witryny

Sellastik to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą szybko i łatwo uruchomić prosty, a jednocześnie atrakcyjny sklep internetowy. Przekonaj się o tym samodzielnie, korzystając z 21-dniowego darmowego okresu próbnego w planie Connect.