E-biznes

Blogowanie w Click Shopie. Dlaczego warto pokazać klientom swój sklep?

Sam sklep to dziś zdecydowanie za mało. Połowa internautów czyta blogi. To one, obok newslettera, fanpage i banerów pozwalają na wyróżnienie się na coraz większym rynku e-usług. Jeśli masz sklep w Click Shopie, możesz już teraz zacząć prowadzić bloga i być bliżej swoich klientów.

Blogi przy e-sklepach mają już na starcie przewagę nad “zwykłymi” blogami. Dlaczego? Prowadzisz go w tej samej domenie jak swój działający już e-biznes, nie musisz go dodatkowo pozycjonować. Jego wygląd dostosowuje się do szablonu e-sklepu – nie musisz także zlecać projektowania strony. Warto przypomnieć, że dotychczas właściciele sklepów na naszej platformie mogli wykorzystywać funkcję Artykuły. Dlaczego zdecydowaliśmy się na taką zmianę?

Artykuły pozwalały na prezentowanie konkretnych informacji i aktualności w sklepie – spełniały swoją rolę. Jednak klienci tworzyli dużo wpisów i przeglądanie ich było po prostu trudne. Poza tym nie wyglądały do końca estetycznie. Natomiast wpisy blogowe to przede wszystkim: możliwość kategoryzacji wpisów, możliwość tagowania wpisów, możliwość swobodnego przeglądania archiwalnych wpisów. Teraz funkcjonalność jaką dają podstawowe systemy CMS (np. WordPress) mamy już w naszym sklepie. Dzięki temu, poza sprzedażą można swobodnie prowadzić bloga i dzielić się swoją pasją z klientami.

 

Paweł Skarżyński, Kierownik produktu e-commerce home.pl

Moduły blogowe w Click Shop są już dostepne. Warto je dodać do swojego sklepu.

Moduły blogowe w Click Shop.

Jakie korzyści zauważy klient? Przede wszystkim dowiaduje się więcej o produktach i usługach, a to wszystko dzięki testom i zdjęciom, których można dodać więcej niż w standardowym opisie. Przypisywanie kategorii i tagów (znaczników) do wpisu ułatwia poruszanie się po stronie. W ten sposób klienci mogą szybko wyszukać artykuły według tematów, którymi są zainteresowani. Dodatkowo, na blogu można zamieszczać pliki do pobrania – osoby, które robią zakupy w sieci chętnie wykorzystają kupony rabatowe lub zapoznają się z ulotką promocyjną w formacie PDF. Klient ma możliwość bezpośredniego skomentowania produktów od razu po publikacji wpisów. To szybkie rozwiązanie, docenią szczególnie ci, którzy nie lubią dzwonić lub prowadzić korespondencji przez e-mail. Całą ofertę handlową zna tylko…właściciel firmy. Wpis z informacją o nowym produkcie wraz z atrakcyjnymi zdjęciami zachęci do dłuższego pozostania na stronie.

Fotografie zwiększające sprzedaż

Wiadomości to nie tylko oferta sprzedażowa. Co wydarzyło się w Twoim sklepie? Przygotowujesz nową linię produktów, firma świętuje rocznicę założenia, rozpoczynasz współpracę z ciekawym kontrahentem? Takie informacje przyciągają do blogów. Jeśli zechcesz się podzielić procesem tworzenia produktów czy pakowania towarów, oglądalność bloga może jeszcze bardziej wzrosnąć. Możesz także na bieżąco budować zainteresowanie poprzez materiały multimedialne, niekoniecznie związane ze sprzedażą bezpośrednią. Coraz większą popularność zyskuje tzw. marketingowy unboxing (rozpakowanie towaru), szczególnie wśród miłośników sprzętu RTV – klienci są zawsze ciekawi, jak dany gadżet wygląda w “szarej rzeczywistości” jeszcze przed szerszą dystrybucją.

Profesjonalizm to, cecha, która może wyróżnić e-sklep spośród wielu innych w sieci. Można osiągnąć taki efekt publikując nowinki z branży lub wywiady z ekspertami. Brak dużych zdolności redaktorskich i edytorskich niech nie będzie przeszkodą. Nie jest to trudne – piszesz o tym, na czym się bardzo dobrze znasz. Zawsze możesz testowo spróbować swoich sił w nieco innej formie – poczekaj na odbiór czytelników i zdecyduj, czy będziesz w stanie to kontynuować.

Reklama

Zauważ, że największe sklepy internetowe w Polsce umieszczają na blogu informacje o przedsiębiorstwie, dodają  zdjęcia siedziby. To decyduje o tym, że firma wydaje się godna zaufania, która swoich klientów traktuje poważnie. Jeśli dodasz zdjęcia pracowników podczas ich codziennych obowiązków – tylko wzmocnisz ten pozytywny efekt! Najlepsza grafika to taka, która pobudza do działania. Zdjęcie, na którym widać możliwości Twoich produktów (a mniej je same) może zwiększyć sprzedaż. Odbiorcy wyobrażają sobie, jak sami kreatywnie wykorzystują to, co znajdą w sklepie.

Wiesz, jak powinien wyglądać blog sklepowy. Jeśli umieścisz widoczną ikonkę bloga na stronie sklepu, klienci będą mogli łatwiej zapoznać się z Twoimi wpisami. Nawet jeśli większość e-sklepów nie eksponuje podstrony z blogiem…może warto zaryzykować i zrobić coś innego niż konkurencja?

A na koniec przygotowaliśmy zadanie: wejdź na strony swoich ulubionych sklepów internetowych i sprawdź:

  • czy te firmy posiadają blog,
  • w który miejscu umieszczona jest ikona bloga,
  • jakie zdjęcia znajdujesz przy wpisach,
  • czy komentarze klientów dotyczą produktów/usług czy innej tematyki,
  • jak często publikowane są wpisy,
  • jak wygląda podział na kategorie i jakie tagi są najpopularniejsze.

Zwracając na to uwagę, łatwiej będzie Ci zdecydować jaki charakter ma mieć Twój blog sklepowy.

Przeczytaj, jakie inne zmiany wprowadziliśmy w platformie dla e-sklepów.